×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
وضعیت شغلی کارگران در واحدهای کارگاهی کردستان مستمر رصد می‌شود

به گزارش اقتصادکلان، فرزاد پیشکاری روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت مشاغل سخت و زیان کارگران کاشی کسری و شرکت سیمان کردستان در سنندج اظهار کرد: بررسی‌های کارشناسی انجام می شود و در صورت دارا بودن شرایط لازم، زمینه برخورداری کارگران این واحدها از مزایای مشاغل سخت و زیان آور فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: اکنون و مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و آیین نامه اجرایی مربوطه، کارهای سخت و زیان آور به کارهایی اطلاق می‌ شود که در آن‌ها عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

مورد تایید از سوی کمیته‌های استانی در ۲ گروه الف و ب قرار می‌گیرد که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان آوری شغل را حذف کرد.

به گفته پیشکاری، مشاغل گروه ب نیز مشاغلی هستند که سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان آور بودن شغل کاهش یافته، ولی کماکان سخت و زیان آور بودن آن‌ها حفظ می‌ شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.