×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
پرشدگی سدهای کردستان به ۷۱ درصد رسید

به گزارش اقتصادکلان، آرش آریانژاد با اشاره به آخرین وضعیت سدهای استان در پی بارندگی‌های اظهار داشت: از مجموع سدهای کردستان با اعمال سدهای مشترک از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری ۸ سد در استان سرریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حجم نرمال سدهای استان با اعمال سدهای مشترک دو میلیارد و ۷۰۲ میلیون متر مکعب است، گفت: در حال حاضر یک میلیارد و ۹۱۷ میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم که این رقم در سال گذشته همین موقع یک میلیارد و ۷۶۱ میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه درصد پرشدگی سدهای استان هم‌اکنون ۷۱ درصد بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد بود، افزود: حجم ورودی آب به مخازن سدهای استان نیز از ابتدای سال آبی یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون متر مکعب بوده که این عدد در مدت مشابه ۵۸۲ میلیون متر مکعب بود.

وی خاطر نشان کرد: در دو ماه اخیر سدهای قشلاق و آزاد سنندج – عباس آباد و سبدلو بانه – زیویه کامیاران – زریوار و گاران مریوان- چراغ ویس سقز سرریز کرده‌اند.

آریانژاد با بیان اینکه با اعمال سدهای مشترک از مجموع ۱۸ سد موجود در استان ۸ سد در حال بهره‌برداری و ۱۰ سد اجرایی هستند، یادآور شد: سدهای گاوشان کرمانشاه – (آزاد سنندج – ژاوه سنندج (شرکت آب و نیروی ایران) – تالوار زنجان – شهید کاظمی بوکان، جزو سدهای مشترک هستند که بهره‌برداری از آن‌ها در اختیار استان‌های همجوار یا شرکت آب و نیروی ایران است و مابقی سدها بهره‌برداری آنها به عهده شرکت آب منطقه ای کردستان است.

به گزارش تسنیم؛ ۲۵ فروردین ماه ۶۵ درصد حجم مخازن سدهای استان پر از آب بود که در طول چند روز اخیر به ۷۱ درصد افزایش یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.