×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان/ ۶ معدن احیا و فعال‌سازی شد
اقتصاد کلان

 

به گزارش اقتصاد کلان، مهدی سیفی باغی خانی، امروز شنبه (اول اردیبهشت) در خصوص عملکرد معادن استان در سال گذشته، به خبرنگاران اعلام کرده که تغییر نگرش دولت در توسعه معادن از طریق سامانه‌های مربوطه از جمله کاداستر منجر به افزایش شفافیت در حوزه معادن شده است.

وی افزود: با توجه به مزیت‌های بالای استان در بخش معدن سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) و شرکت‌های تابع حضور فعال و موثری در این دوره در استان را داشته‌اند.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن تجارت استان کردستان بیان کرد: در سال گذشته با صدور ۱۳ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۱ نفر با رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده که جهت بهره‌برداری از این معادن بیش از ۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال با ۶۶۹ درصد رشد نسبت به سال ۱۴.۱ سرمایه‌گذاری انجام شده است.

سیفی باغی خانی یادآور شد: در حال حاضر ۳۶۲ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۲۳ میلیون تن در استان وجود دارد که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۳۴۰ نفر در این معادن فراهم شده است.

وی ادامه داد: در پایان سال گذشته ۲۰۷ معدن فعال و در حال تجهیز و ۱۵۵ معدن غیرفعال در استان کردستان موجود بود که جهت فعال‌سازی معادن غیرفعال، فرآیند مزایده عمومی برگزار و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار شد.

خبر اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.