×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 11 May , 2024
آوای مهر آوای همدلی سر داد/ نشست صمیمی استاندار کردستان با اعضای خانه ژینو
اقتصاد کلان

به روایت خبرنگار اقتصاد کلان، عصر روز پنجشنبه تماسی از سوی مدیر گروه آوای مهر داشتم که طی آن به دیدار از مجموعه خانه ژینو و صرف شام در کنار آنها دعوت شدم و گفتند که، جناب آقای استاندار مهمان ویژه این نشست و دورهمی می‌باشند.

غروب روز جمعه بعد از هماهنگی‌ با اعضای گروه آوای مهر جلوی درب خانه ژینو گرد‌هم آمدیم. زنگ آیفون را زدیم و وارد منزل شدیم. یکی از بچه‌ها به همراه یکی از مربیان مرکز از پله‌ها پایین و به استقبال ما آمدند.

طبقه اول ساختمان خوابگاه و طبقه دوم آشپزخانه و پذیرایی بود. به طبقه دوم رفتیم. همه بچه‌ها و سایر مدیران مرکز با رویی گشاده پذیرای ما شدند. همه جا مرتب بود و چند نفر از بچه‌ها هم لباس کوردی پوشیده و چند نفر دیگر هم با لباس عادی منتظر آمدن مهمان ویژه‌‌شان بودند.

نیم‌ساعتی از حضور ما در مرکز گذشته بود که استاندار کردستان در صدر هیٲتی متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، فرماندار سنندج، مدیرکل سازمان بهزیستی استان، معاونت امور اجتماعی بهزیستی و… تشریف آوردند و به جمع ما اضافه شدند.

شوق و اشتیاق دیدن استاندار کردستان به خوبی در چهره بچه‌ها نمایان بود چرا که اولین بار بود که استانداری بخواهد با آنان دیدار صمیمانه داشته و شام را با آنان صرف کند.

در ابتدای نشست حسین رسولی مدیرکل بهزیستی کردستان، توضیح کوتاهی در رابطه با مرکز خانه ژینو داد و گفت که؛ این مرکز یکی از مجموعه‌های بهزیستی است که از پسران ۱۲ تا ۱۸ سال فاقد سرپرست نگه‌داری می‌کند.

او اضافه کرد: در این مرکز برنامه‌های خوبی در حوزه نوجوانان و جوانان انجام شده و خوشبختانه در بحث تحصیل و کار افراد تحت پوشش، موفق بوده است.

مدیر خانه ژینو نیز در این نشست به معرفی مجموعه پرداخت و گفت که؛ این مرکز فعالیت خود را از سال ۹٤ آغاز و تاکنون نوجوانان و جوانان واجد‌ شرایط بسیاری را تحت پوشش قرار داده است. در حال حاضر ۱۸ نفر در این مرکز تحت پوشش قرار دارند که ٤ نفر از آنان مستقل شده‌اند اما همچنان مورد حمایت ما قرار دارند. ۱٤ نفر ساکن در مرکز علاوه بر تحصیل، مورد آموزش‌های کسب مهارت و حرفه‌آموزی قرار گرفته‌اند.

او اضافه کرد؛ ساختمان فعلی مرکز مستقل نیست و دولتی می‌باشد و در حال حاضر به منظور گسترش آن در حال احداث طبقه فوقانی آن هستیم که تا به امروز مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان با حمایت خیرین هزینه شده و تکمیل آن به ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

مسلمی‌مقدم ضمن تقدیر از خیرین و حامیان خانه ژینو گفت که؛ بارها از طریق استانداران قبلی خواستار واگذاری زمین جهت احداث ساختمانی مستقل برای مرکز بوده‌ایم اما به نتیجه نرسیده است و از شما درخواست داریم که این مسئله پیگیری شود.

در ادامه این گفتگو‌ها، از بچه‌های مرکز خواسته‌ شد که به بیان مشکلات و خواسته‌های خود بپردازند که یک نفر از بچه به نمایندگی از بقیه ۲ درخواست را مطرح کرد و گفت که؛ قبلا سفری زیارتی به مشهد مقدس داشته‌ایم و حالا دوست داریم سفری تفریحی برای ما درنظر گرفته شود، همچنین در استخر و باشگاهی سانسی برای ما معین شود که بتوانیم از آن‌‌ها استفاده کنیم.

اسماعیل‌ زارعی‌کوشا پس از شندیدن صحبت‌ها و خواسته‌های مجموعه ژینو، در ابتدای سخنان خود از گروه آوای مهر بابت دعوت و فراهم‌نمودن این نشست صمیمی تشکر کرد و گفت که؛ امشب توفیق شد که در این مرکز حضور پیدا کنیم و چند ساعاتی را در کنار این عزیزان مجموعه باشیم.

استاندار کردستان ضمن قدردانی از مدیر و پرسنل این مرکز، وعده پیگیری خواسته‌های مطرح شده را داد و گفت که؛ مسئله واگذاری زمین جهت احداث ساختمان مستقل امری ضروریست چرا که یقینا با گسترش این فضا تعداد افراد واجد‌شرایط بیشتری مورد حمایت این مرکز قرار خواهند گرفت، لذا این موضوع را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود وعده داد که اعتبار مورد‌ نیاز برای گسترش فضای کنونی و تجهیزات کامل آن تامین خواهد شد. همچنین وعده فراهم نمودن مقدمات سفری تفریحی برای کل مجموعه ژینو را نیز به آنان داد.

زارعی کوشا در پایان سخنانش گفت: به اعتقاد بنده کسانی که به هر نحوی قدمی برای کمک به این بچه‌ها و رفع دغدغه‌های اولیه آنان بر می‌دارند، توفیق و سعادتی از جانب خداوند نصیب‌ آنان گشته است که شاید نصیب هرکسی نشود. امیدواریم با حمایت‌های مداوم شاهد شکوفایی و درخشش بچه‌های این مرکز باشیم.

ویدا مرادپور، مدیر گروه آوای مهر نیز در این نشست گفت که؛ مجموعه گروه آوای مهر وظیفه خود می‌داند که از استاندار محترم کردستان جهت حمایت‌های همیشگی از گروه و همچنین قبول دعوت جهت حضور در مرکز خانه ژینو تشکر و قدر‌دانی کند.

او ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرکل بهزیستی استان، گفت که؛ گروه آوای مهر در راستای حمایت از دانش‌آموزان بی‌سرپرست و کم‌بضاعت سنندج فعالیت می‌کنند و با تهیه پوشاک، اقلام تحصیلی، سبد غذایی، اقلام دارویی و… از دانش‌آموزان نیازمند حمایت کرده است.

مرادپور با اشاره به اینکه از سال ۹۸ با این مرکز آشنا و تا به امروز سعی‌ کرده‌ایم در راستای حمایت این مرکز در حد توان گروه از جنبه‌های مختلف، قدم برداریم، گفت که؛ اعضای این مرکز اعم از پرسنل و بچه‌های تحت پوشش آن با مشکلات و مسائلی مواجه هستند و نیازمند توجه ویژه‌ و رفع این دغدغه‌ها می‌باشند.

صحبت‌های یکی از مربیان مرکز ژینو که به برخی از مشکلات پیش‌روی مربیان و بچه‌های تحت پوشش اشاره کرد، پایان بخش این گفتگو‌ها بود.

سفره شام با همکاری بچه‌های مرکز به شیوه‌ای مرتب چیده شد و غذاهایی با دست‌پخت عالی آشپز مرکز(خانم زندی) بر روی آن قرار گرفت، همه با لذت مشغول خوردن غذا شدند.
بعد از صرف شام و چای، یک نفر از بچه‌های تحت پوشش، همه را به شنیدن موسیقی زیبا با ساز ویلون دعوت کرد و برای چند دقیقه فضایی بسیار هنری به مرکز بخشید که با تشویق مکرر حاضرین در جمع همراه شد.

پایان بخش این نشست صمیمی تقدیم لوح‌های تقدیر به مدیر و پرسنل خانه ژینو بود که از طرف گروه آوای مهر تهیه شده و با دستان استاندار به آنان اهدا شد.
زارعی کوشا نیز هدیه‌ای نقدی برای کل اعضای این مرکز در نظر گرفته و به آنان تقدیم کرد.
بعد از رفتن استاندار و هیت‌ همراه ایشان، ما نیز از اعضای مجموعه خداحافظی و از ساختمان خارج شدیم.

به راستی دیدن بچه‌های این مرکز که هر‌کدام علاوه بر تحصیل در حرفه و مهارت مورد علاقه‌ خود نیز موفق عمل کرده‌اند بسیار خوشایند است و بی‌گمان نقش پرسنل و مربیان مرکز در کسب این موفقیت‌ها بسیار پررنگ و نمایان است.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.