×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024
فعالیت ۵ واحد زنجیره فولاد در کردستان+ فیلم

بختیار خلیقی در حاشیه سفر استاندار کردستان و جمعی از مدیران استانی به شهرستان بیجار، در گفتگو با خبرنگار اقتصادکلان گفت: در راستای تحقق شعار سال که با نام “جهش تولید با مشارکت مردم” نام گرفت، استان کردستان در حوزه صنعت رشد تولید ۸ درصد، در حوزه معدن رشد تولید ۱۳ درصد و در حوزه تجارت رشد تولید ۲۳ درصد لحاظ شده است.

وی افزود: اهداف، برنامه‌ها و شاخص‌های لازم در برنامه‌های عملیاتی شعار سال در قالب سند راهبردی تدوین شده که امسال بحث مشارکت صد‌چندان مهمتر از بحث تولید است.

خیلقی با بیان اینکه به عنوان یکی از دستگاه‌ اقتصادی استان بیشترین ارتباط را با مردم داریم، گفت: در سطح استان ۹۰ هزار واحد صنفی، ۹۰ هزار بافنده فرش دستباف در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در استان کردستان ۱۸٦ هزار نفر مرزنشین در حوزه تجارت خارج در شعاع ۳۰ کیلومتری نقطه صفر مرزی، ۱٤ هزار در حوزه صنعت و ۵٤۰۰ نفر در حوزه معدن اشتغالزایی داشته‌ایم.

خلیقی با بیان اینکه در حوزه تجارت ۳۶۵ کارت بازرگانی فعال صادر شده است گفت: در استان ۱۸ طرح در زنجیره فولاد تعریف شده که پنج واحد از آن‌ها به سرانجام رسیده‌اند و در زمینه کنسانتره در حال فعالیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه تیم اقتصادی استان به ریاست استاندار کردستان در ادامه سفری یک روزه خود به شهرستان بیجار بازدیدی از مجموعه کیمیا معادن سپاهان این شهر داشتند، تصریح کرد: این مجموعه یکی از واحدهای تولید زنجیره فولاد در کردستان است که در زمینه تولید کنسانتره با عیار ۶۶ درصد درحال فعالیت است.

خلیقی افزود: ظرفیت این واحد در ۲ خط تولید ۸۰۰ هزار تُن در سال است و برای ۸٤۹ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این واحد در قالب طرح در زمینه تولید گندله با ظرفیت ۱.۲ میلیون تُن نیز ورود کرده‌اند و امیدواریم این طرح به سرانجام برسد.

خلیقی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بیشتر جامعه مخاطبین صنعت، معدن و تجارت مردم هستند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است و برای تحقق شعار سال از تمام پتانسیل‌های تشکل‌های مردمی بهره‌خواهیم برد.

۱

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.