×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
تداوم حمایت نوای باران از نیازمندان سنندجی
اقتصاد کلان

به گزارش اقتصاد کلان، آزاد سهرابی شامگاه روز جمعه در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس سازمان مردم نهاد نوای باران برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان در سال ۸۶ با دریافت مجوز از سازمان ملی جوانان فعالیت خود را در راستای کمک پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی اعم از اعتیاد، طلاق، خودکشی و… آغاز کردیم.

وی یکی از اهداف این سازمان را کمک به رشد و توسعه اشتغال در مناطق حاشیه شهر عنوان کرد و افزود: با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه تصمیم به فعالیت در حوزه آموزش و توانمند‌سازی زنان بد‌سرپرست و خودسرپرست نیز گرفتیم و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان منعقد کردیم که تاکنون ۱۵۰۰ بانو گواهینامه فنی حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد نوای باران با بیان اینکه در راستای توانمندسازی بانوان نیازمند کارگاهی خیاطی راه‌اندازی کردیم که در حال حاضر ۱۵ نفر در آن مشغول به کار هستند، گفت: در گذشته تفاهمنامه‌ همکاری با زندان جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان منقعد کردیم و امسال نیز برای مددجویان مرد کارگاه‌ آموزش خیاطی برگزار خواهیم کرد.

به گفته سهرابی؛ تجلیل از چهره‌های ورزشی، برگزاری‌‌ برنامه‌های نشاط اجتماعی، جشنواره موسیقی، مسابقات نقاشی، مسابقات سفالگری، برپایی نمایشگاه ماشین‌های کلاسیک، توزیع سبدهای غذایی، اهدای لوازم تحریر، کارزار پیشگیری از موادمخدر، اهدای پک‌های پزشکی و بهداشتی به نیازمندان و … از جمله فعالیت‌های سازمان مردم نهاد نوای باران است.

وی اضافه کرد: تهیه ۷۰ دست لباس زمستانی برای بچه‌های محلات حاشیه شهر، تهیه ۳۰۰۰ مانتو شلوار برای دانش‌آموزان نیازمند، چادر جشن تکلیف برای دختران حاشیه شهر، تهیه بادگیر برای کارتن‌خواب‌های سطح شهر، ویژه‌ برنامه معلولین، اهدای ویچلر به مددجویان، نقاشی دیواری به متراژ ۲ هزار متر، تهیه و توزیع ماسک در دوران کرونا و… از دیگر اقدامات انجام شده در این نهاد مردمی است.

سهرابی گفت: به منظور حمایت از نوجوانان و و جوانان ورزشکار محلات حاشیه شهر و نیازمندان سنندج، خط تولید لباس‌های ورزشی راه‌اندازی خواهیم کرد.

مدیر‌ عامل سازمان مردم‌ نهاد نوای باران با اشاره به اینکه به منظور ایجاد نشاط برای جامعه معلولین در خرداد ماه برنامه‌ای با بخش‌های مختلف برگزار خواهیم کرد، اظهار داشت: سعی کرده‌ایم برای تمام ۳۶۵ روز سال برنامه‌های متنوعی داشته باشیم و به مسائل مهم جامعه ورود کنیم.

سهرابی در بخش پایانی سخنان خود از خیرین خواست که به جای خرید سبد‌های معیشتی برای خانوارهای نیازمند، وسایل تولیدی همچون چرخ خیاطی برای آنان خریداری کنند و برای این خانوارها زمینه درآمدی پایدار مهیا کنند.

اخبار استان ها

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.