×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
اقتصاد کلان

 

به گزارش اقتصادکلان، پیمان اسکندری با بیان اینکه مرز رسمی باشماق از جایگاه ویژه‌ای در بین مرزهای رسمی کشور برخوردار است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ مقدار ۲۶۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۶۶ هزار تن محصولات کشاورزی از این مرز به کشور عراق صادر گردیده است و این روند با توجه به سیاست های جهش تولید، تولید پایدار، ایجاد اشتغال، ازر آوری، تنظیم و کنترل قیمت محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در سطح بازار در کشور رو به افزایش است.

وی ادامه داد: یک حلقه مغفول هم برای واردات محصولات گرمسیری وجود داشت که با توسعه ظرفیت های زیر ساختی مرتفع شد و این حرکت باعث رونق بیشتر مرز باشماق و توسعه تجارت خارجی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: تامین نیاز بازار و مصرف میوه های گرمسیری در داخل کشور و نزدیکی مرز باشماق به بندر لاذقیه سوریه نسبت به دیگر مرزهای ترانزیتی رسمی کشور و کاهش هزینه های حمل و صرفه جویی در زمان ما را بر آن داشت که مجوز واردات میوه های گرمسیری از جمله: موز، آناناس، انبه و نارگیل را از این مرز رسمی را از سازمان حفظ نباتات کشور اخذ نمائیم.

اسکندری اظهار داشت: با ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان با توسعه زیر ساخت های گمرکی و پیگیری مستمر توانستیم مجوز واردات میوه های گرمسیری را از سازمان حفظ نباتات کشور دریافت کنیم.

وی افزود: تجار می توانند از ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ضمن اخذ مجوزات لازم اقدام به واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.