×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان: دو هزار نفر در کردستان معتکف شدند

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: در مراسم معنوی اعتکاف امسال، دو هزار نفر در استان کردستان معتکف شدند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی اظهار کرد: آئین معنوی اعتکاف امسال در ۱۶مسجد استان کردستان در حال برگزاری است و مورد استقبال معتکفین قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه امسال دو هزار کردستانی در استان معتکف شدند ، بیان کرد: کوچکترین معتکف کردستانی ۱۰ سال و مسن ترین معتکف کردستانی ۷۵ سال سن دارند.

حجت‌الاسلام رازیانی تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف از ۱۳ رجب المرجب در مساجد شهرهای قروه، بیجار، سنندج، کامیاران، دلبران، سریش آباد، دزج، وینسار، بابارشانی، توپ آغاج، حسن آباد و جعفرآباد آغاز و تا ۱۵ رجب ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شعار اعتکاف امسال «اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت» است، افزود: در سه روز از ماه رجب و ۱۰ روز در ماه مبارک رمضان به اعتکاف در امت اسلام توصیه شده است و این مراسم معنوی در مساجد جامع شهرهای یاد شده در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اعتکاف علاوه بر مجالس و مراسم‌های معنوی ویژه ماه رجب و دهه فجر جلسات بصیرت افزایی، آموزش اعتکاف برای نوجوانان (اعتکاف اولیه) صورت می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه امسال بعد از دو سال وقفه به دلیل کرونا با تمام توان و با رعایت مسائل و دستورات بهداشتی برگزار می شود، ابراز داشت: برنامه اعتکاف‌ها شهرستان بیجار در مساجد (بازار، حضرت قائم (عج)، جواد الائمه (ع)، موسی بن جعفر (ع))؛ در شهرستانهای سنندج، قروه، سریش آباد و دلبران در مساجد جامع این شهرها و در کامیاران در مسجد حضرت امام حسین (ع) برگزار می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.