×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
اقدامات حوزه مناسب‌سازی محیط در سنندج کافی نیست

به گزارش اقتصادکلان ، کیومرث حبیبی شنبه‌شب در جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کمیسیون‌هایی که بعضاً مورد کم لطفی قرار گرفته، جلسات مربوط به مناسب‌سازی محیط است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به مصوبه هزینه‌کرد یک درصد از درآمد شهرداری‌ها به مناسبت‌سازی اشاره کرد و گفت: اکنون در تمام ساخت‌وسازهای جدید و پروژه‌های در حال ساخت مناسب‌سازی اماکن کنترل و استانداردسازی است.

وی به لزوم نظارت و توانمندی شهرداری‌ها در این حوزه اشاره کرد و افزود: اقدامات انجام شده در حوزه مناسب‌سازی در سنندج ناکافی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار پنج ماهه اول سال جاری در زمینه تلفات درون و برون شهری اشاره کرد و گفت: آمار تلفات درون شهری در مدت ذکر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۵ درصد کاهش است‌.

حبیبی همچنین از کاهش ۱۸ درصدی تلفات برون‌شهری خبر داد و گفت: در زمینه تلفات جاده‌های روستایی ۷۷ درصد افزایش وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اذعان کرد: در مجموع آمار تلفات استان طی پنج ماهه اول سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی به فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه مناسب‌سازی تاکید کرد و گفت: این موارد باید از مراکز پایه شروع شود‌.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بناهای تاریخی را به دلیل میراث یادگار نمی‌توان مناسب‌سازی کرد، افزود: در دیگر مکان‌ها هر اقدامی لازم باشد توسط این اداره کل صورت می‌گیرد اما متاسفانه برخی از مجریان ساختمانی در حین اجرا مناسب‌سازی را تغییر می‌دهند و دستگاه‌های نظارتی نیز نظارت خاصی بر این موارد ندارند.

منبع: خبرگزاری فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.