×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
هدف شناسایی استعدادهای برتر در حوزه رسانه؛ شناسایی مشکلات “نایسر” از نگاه دوربین دانش آموزان

کردستان میز رسانه (میدیا) بنیاد مردمی تحول اجتماعی استان کردستان در راستای آسیب ها و ظرفیت های محله نایسر مسابقه ای از نگاه دوربین گوشی های تلفن همراه در میان دانش آموزان این منطقه برگزار کرد.
به گزارش اقتصاد‌کلان، مسابقه عکاسی با موبایل در نایسر با هدف شناسایی استعدادهای برتر در حوزه رسانه، ایجاد زمینه مشارکت جوانان و نوجوانان در راستای اطلاع رسانی در حوزه آسیب های اجتماعی، شناسایی ظرفیت و توانمندی های انسانی و محیطی نایسر، آموزش سواد رسانه ای، نحوه استفاده صحیح از تلفن همراه و استفاده صحیح از منابع خدمات ویژه صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد.
این مسابقه در بخش های بهترین عکس، بهترین سوژه و بخش ویژه مسابقه از نفرات برتر تجلیل و زمینه مطالبه گری مردم از مسئولین با ایجاد رسانه در محلات فراهم شد.
پیمان سبزی رئیس بنیاد تحول اجتماعی استان کردستان درحاشیه اجرای این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تاثیر آموزش مبتنی بر سواد رسانه ای بر میزان خلاقیت دانش آموزان تاثیر می پذیرد و رشد سواد رسانه ای به عنوان ضرورت برای افراد، نیازمند زمینه های مختلف است.
وی با ذکر اینکه نهاد آموزش و پرورش می تواند به عنوان یک نهاد رسمی در آموزش این سواد نقش داشته باشد، افزود: عمدتا اطلاعات و معلومات مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از رسانه ها به ویژه اینترنت، شبکه های اجتماعی از طریق گوشی های همراه کسب می شود، که دسترسی آسان و یک وسیله جدایی نشدنی و وابستگی دانش آموزان به موبایل اگر به درستی استفاده نشود قطعا بیش از هر قشر دیگری آسیب می بینند.
رئیس بنیاد تحول اجتماعی استان کردستان عنوان کرد: بنیاد تحول اجتماعی استان کردستان در راستای برگزاری نمایشگاه و مراسم مسابقه عکاسی با موبایل در ناحیه منفصل شهری نایسر با هدف شناسایی استعداد های برتر در حوزه رسانه برگزار شد و توجه جوانان و نوجوانان در محلات به آسیب ها و ظرفیت محلات و صرفه جویی درآب به عنوان اهداف این برنامه بود.
سبزی با تاکید برمحوری بودن حضور مردم در فعالیت های اجتماعی به عنوان یک اولویت بیان کرد: بنیاد تحول اجتماعی استان تلاش می کند در همه حوزه های خانواده، نوجوانان، اعتیاد و رسانه، با استفاده از ظرفیت مردمی، جوانان و نوجوانان را نسبت به انجام فعالیت های اجتماعی دغده مند کرده و استفاده از ظرفیت مردمی را اولویت فعالیت های خود قرار دهد.
روناک کنعانیان، رابط میز رسانه ای بنیاد تحول اجتماعی استان کردستان دراین راستا اظهار کرد: برای ایجاد رسانه محلات در سطح شهر سنندج ۱۷ محله شناسایی شده که توسط خود جوانان و نوجوانان این محلات اداره خواهد شد.
وی افزود: آسیب ها، ظرفیت و کاستی های محلات باید توسط خود مردم به گوش مسئولین برسد و این مهم از طریق آموزش های لازم و مکرر میان جوانان محلات گسترش و فرهنگ سازی شود.
رابط میز رسانه ای بنیاد تحول اجتماعی در استان کردستان، با ذکر اینکه درعکس های ارسال شده به مسابقات، توسط دانش آموزان نایسر نکات ظریف و ریزی مورد توجه قرار گرفته بود، گفت: فعالیت رسانه محلات در حوزه آسیب های اجتماعی با همان نگاه ریز و دقیق جوانان در سطح جامعه بسیار اهمیت داشته و این برای مسئولین باید ارزشمند و قابل پیگیری باشد.
کنعانیان، با بیان اینکه یکی از اولویت و اهداف بنیاد تحول اجتماعی استان کردستان حضور و پای کار آمدن خود مردم در موضوعات مختلف است، عنوان کرد: با برگزاری چنین برنامه هایی در راستای روشنگری جوانان و نوجوانان، امیدواریم هرگونه فعالیت در حوزه های مختلف ظرفیت و توانمندی دانش آموزان شناسایی و در تعیین آینده آنها موثر باشد.
وی از کلیه مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج درخواست کرد، که شرایط لازم برای استعداد یابی دانش آموزان ایجاد و با شناسایی آنها درموضوعات مختلف به توانایی های آنها به کار گیری شوند.
روژین فضلی، یکی از دانش آموزان موفق نایسر که سال جاری درحوزه تئاتربرنده جشنواره خوارزمی شد، دراین مراسم بیان کرد: حضور دانش آموزان در برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، گروهی و فردی بسیار تاثیرگذار و در آینده آنها موثر است، لذا اعتلای آگاهی و هوش دانش آموزان زمانی محقق خواهد شد که زمینه و بستر رشد استعداد های آنها فراهم شود.
وی افزود: مباحث بسیار مهمی مانند ایثار، صبر، اعتماد به نفس، انگیزه، امید، استقلال کاری و فکری در همان دوران دانش آموزی شکل خواهد گرفت و با تهیه و اجرای برنامه های اجتماعی و درگیر کردن جوانان و نوجوانان در موضوعات مختلف به ویژه بحث آسیب های اجتماعی بسیار مهم و ارزشمند است.
پیرخضری، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج، نیز درمراسم مسابقه عکاسی با موبایل که ناحیه منفصل شهری نایسرتوسط بنیاد تحول اجتماعی استان برگزارشد، بیان کرد: فعالیت و حضور نهادهای مردمی در برنامه های مختلف بسیار موفق و موثر تر خواهد بود، آموزش و پرورش یکی از دستگاه های مردمی است و به تنهایی نمی تواند بسیاری از موضوعات و مسائل دانش آموزان را برعهده بگیرد.
وی بیان کرد: امروزه درعصر تکنولوژی با ایجاد رسانه و فضاهای اجتماعی مختلف، دسترسی برای جوانان و نوجوانان آسان شده و باید با نظارت و آگاه سازی های مختلف نحوه استفاده صحیح از رسانه های اجتماعی و گوشی تلفن همراه آموزش داده شود که با اجرای برنامه های فرهنگی بسیاری دراین راستا و پای کار آمدن نهادها و سازمان های مردم نهاد این مهم به نحو احسنت محقق خواهد شد.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک شهر ستان سنندج بیان کرد: اطلاعات و مطالب نادرست، شایعات و خبرهای جعلی در فضاهای مجازی به خورد جوانان و نوجوانان ما داده می شود، که اگر سواد رسانه ای و رشد فکری و ذهنی دانش آموزان تربیت نشود قطعا آنها را در مسیر اصلی و اهداف درست خود منحرف خواهد کرد.
در پایان این مراسم به ۱۸ نفر که حائز رتبه شدند، لوح تقدیر، تندیس و جوائزی اهدا شد وخوشبختانه با اجرای این برنامه ۳ گروه تئاتر دانش آموزی، یک بانوی برتر در حوزه تئاتر، ۱۶ دانش آموز حائز مدال و حکم قهرمانی و ۲ مجری توانمند و برتر در میان دانش آموزان مدارس نایسر شناسایی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.