×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
هزینه ایجاد شغل در بخش کشاورزی پایین است

یک فعال حوزه کار بهترین ظرفیت های ایجاد اشتغال در کشور را مربوط به بخش کشاورزی دانست و گفت: هزینه ایجاد شغل در این بخش بسیار پایین است و دولت باید به سمت اشتغالزایی در بخش کشاورزی برود.
عبداله مختاری اظهار کرد: در بین بخش‌های اقتصادی کشور، بخش کشاورزی از ظرفیت های بالایی برای ایجاد شغل برخوردار است. وی ادامه داد بخش کشاورزی هم به لحاظ موقعیت و ظرفیت و هم تاثیر گذاری در سبد هزینه خانوار نقش بسزایی دارد. از طریق بخش کشاورزی می‌توانیم هم در داخل نیازهای خود را تامین کنیم و هم مازاد آن را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

این فعال حوزه کار خاطرنشان کرد: ایران کشوری چهار فصل است؛ در زمستان میوه تابستانی و در تابستان میوه زمستانی داریم و می توانیم در فصل زمستان میوه های تابستانی خود را به کشورهای شمالی و در تابستان میوه های زمستانی را به کشورهای همسایه جنوبی صادر کنیم.

مختاری هزینه ایجاد شغل در بخش کشاورزی را بسیار پایین دانست و در پاسخ به این پرسش که چرا در این بخش سرمایه گذاری لازم برای توسعه اشتغال کمتر صورت می‌گیرد؟ اظهار کرد: دلیلش اهمیت ندادن و بی توجهی به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای بخش کشاورزی است؛ در حالی که در شرایط کنونی، تولیدات کشاورزی می تواند نقش بسزایی در تامین سبد معیشت مردم و همچنین توسعه صادرات کشور داشته باشد.


این فعال حوزه کار دلال بازی را به زیان بخش کشاورزی دانست و گفت: دلال ها بازار کشاورزی را خراب کرده اند، باید دلال بازی ها را از جامعه کشاورزی حذف کنیم و نظارت ها را افزایش دهیم.


به گفته وی اگر در برخی از مناطق کشور با مشکل خشکسالی و نبود آب روبرو هستیم می‌توانیم در نقاط دیگر که این مشکل را ندارند جبران کنیم و  با تغییر الگوی کشت، کشاورزی در این مناطق را توسعه و اشتغال را رونق بدهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.