×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال

به گزارش اقتصاد کلان، فرزاد پیشکاری، امروز یکشنبه ۱۷ دی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تعاونی‌های مشکل‌دار استان کردستان، با اشاره به مشکلات برخی تعاونی‌ها به دلیل عدم رعایت قوانین، الزامات و بخشنامه های مربوط به حوزه تعاون، اظهار کرد: مفاهیم مرتبط با شرکت‌های تعاونی در حفظ حقوق سهامداران در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و تولیدی تاکید دارد.

وی با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات تعاونی های مشکلدار از مهمترین اولویت های این اداره کل است، افزود: تعاونی ها حلقه گمشده ایجاد اشتغال پایدار در کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه ایجاد تعاونی های جدید و حل مشکلات تعاونی های مشکل دار به ایجاد اشتغال در کشور کمک می کند، اضافه کرد: تعاونی‌ها با ایجاد شبکه و حلقه‌های زنجیره‌ای در حوزه‌های مختلف و جلب مشارکت‌های اجتماعی، ظرفیت بهبود فضای کسب و کار و توسعه تولید و اشتغال را دارند.

پیشکاری ادامه داد: تعاون یکی از بخش های کلیدی اقتصاد کشور است که با تجمیع امکانات، منابع و سرمایه های اندک مردمی و نیز توسعه مدیریت و فکر جمعی می تواند سهم بسزایی در توسعه فعالیت های اقتصادی و بهبود زندگی اجتماعی و ایجاد فرصت های شغلی داشته باشد.

وی یادآور شد: باید در نظر داشت تعاونی در نگاه اول عامل سرمایه بوده و فرصتی برای مشارکت و خِرَد جمعی است و از آنجا که یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز کشور بیکاری جوانان است می توان با روش های مختلف اقتصادی از جمله ایجاد و حمایت از تعاونی ها، فرصتی برای اشتغال جوانان کشور ایجاد کرد.

در این جلسه مشکلات تعاونی های مسکن مشترک اعضای کارگران سنندج، تعاونی مسکن کارگران حمل و نقل مسافر سنندج، تعاونی مسکن کارکنان شبکه بهداشت و درمان کامیاران، تعاونی مسکن کارکنان آبفای کامیاران و تعاونی مسکن ۱۶۹۴ بسیجیان کامیاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.