×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 11 May , 2024
تصویب ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه کشاورزی کردستان
خبرگزاری تسنیم/ کردستان

به گزارش اقتصاد کلان، پیمان اسکندری به دستاوردها و برنامه‌های سفر نخست و دور دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت به کردستان پرداخت و اظهار داشت: در پایاب سد گاران مریوان ۲۷۰۰ هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل شده و فردا با حضور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی این پروژه افتتاح می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه در تولید ثروت و اشتغال‌زایی ویژه جوانان شهرستان مریوان بسیار تأثیرگذار خواهد بود، گفت: هم‌اکنون نیز زمینه برای کشت کلزا، گندم و جو فراهم شده و باعث رونق بخش کشاورزی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه وزارت جهاد در حوزه زیربنایی و ارائه تسهیلات نیز به جامعه هدف نیز فعالیت دارد، از افتتاح واحد دامداری هزار رأسی شیری در دیواندره خبر داد و افزود: تسهیلات این واحد از محل مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور تأمین و فردا افتتاح می‌شود.

وی از بهره‌برداری از گلخانه ۱۸ هکتاری در بیجار خبر داد و خاطر نشان کرد: تسهیلات این واحد نیز از محل مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور تأمین شد. پروژه‌های دیگری نیز در حوزه کشاورزی آماده افتتاح است.

اسکندری بیان کرد: برای سفر پیش‌روی رئیس‌جمهور به کردستان، مصوبات خوبی نیز در حوزه آب و خاک و تخصیص اراضی دیم به آبی، سامانه‌های نوین آبیاری، احیای قنوات و تبدیل کانال‌های سنتی و انتقال آب با لوله در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که میزان تخصیص اعتبارات از محل سفر رئیس‌جمهور به حوزه کشاورزی چقدر بوده است؟ خاطر نشان کرد: در دور نخست ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار که از ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به وزارت جهاد و یکهزار میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه بود، به حوزه کشاورزی تخصیص یافت که تاکنون ۴۰ درصد آن محقق و برای مابقی نیز تا پایان سال آینده فرصت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: در سفر پیش‌روی رئیس‌جمهور به کردستان نیز، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه پروژه‌های آب و خاک استان مصوب شده است.

رئیس‌جمهور فردا (پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه جاری) وارد استان کردستان شده و ساعت ۹ صبح در میدان آزادی سنندج در جمع مردم سخنرانی می‌کند. میز ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی نیز از امروز چهارشنبه دهم الی جمعه دوازدهم آبان ماه در محل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برپا شده و جامعه هدف این حوزه می‌توانند مطالبات و مشکلات خود را مطرح و پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.