×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری کردستان در زمستان
اقتصاد کلان

به گزارش اقتصادکلان، اکبر محمدی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای اداری کردستان اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی دولت مسکن بود که در استان مصوبات کارگروه مسکن به شورای برنامه‌ریزی رسید و بررسی شد.

وی به وضعیت اقتصادی استان پرداخت و گفت: سهم ناخالص استان در کشور طی سال جاری براساس برآوردهای غیررسمی به یک رسیده است.

وی ارتقای بهره وری آب و خاک کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و اعمال مدیریت تقاضا و اجرای طرح الگوی کشت و حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع پایه و منابع طبیعی و بسترهای تولید در چهارچوب توسعه پایدار و ارتقای امنیت غذایی، سلامت و غنی‌سازی محصولات کشاورزی را از اقدامات انجام شده در استان در حوزه اقتصاد کشاورزی دانست و فعالیت‌های استان در این حوزه را مطلوب خواند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به تولید سالانه گندم در کردستان اعلام کرد: در سال‌جاری تولید این محصول به یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن تولید رسید.

محمدی اضافه کرد: ۶۵ هزار و ۶۵۳ میلیارد تومان ارزش سالانه محصولات کشاورزی استان در حوزه‌های مختلف بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت؛ تکمیل طرح‌های نیمه تمام و پیشران استان را از فعالیت‌های پیگیری شده در استان دانست و بیان کرد: کردستان در حوزه مخازن معدنی به بیش از یک میلیارد تن رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان عنوان کرد: نرخ رشد اقتصادی بخش کشاورزی در کردستان روی ۹.۷ هدف‌گذاری شده بود که به ۱۰ درصد افزایش دست یافتیم.

محمدی گفت: نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است و امسال ۱۴.۶ بوده اما سال قبل به ۲۰.۵ بوده است.

رسانه خبری اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.