×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
تحصیل ۲۹۰ دانش آموز کردستانی در سال تحصیلی جدید

به گزارش اقتصادکلان، «هاشم ناظمی‌جلال» مدیرکل و معاونان آموزش پرورش و اعضای ستاد بازگشایی مدارس و پروژه مهر استان در سنندج به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با حجت الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان دیدار کردند.

ناظمی‌جلال در این دیدار اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در ۱۲ هزار و ۷۳۴ کلاس درس، ۳ هزار و ۶۲ مدرسه استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی از ثبت‌نام قطعی ۹۷ درصدی دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: سایر دانش‌آموزان نیز در این هفته آخر تعیین تکلیف خواهند شد. روند توزیع کتب درسی در شهرستان‌ها و مناطق ۷۰ درصد و در مدارس ۵۷ درصد انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از برگزاری جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان کلاس اولی با شعار «همه با هم یک‌صدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» خبر داد و افزود: شروع مدرسه برای کلاس اولی‌ها همراه با برگزاری جشنی است که آن را «جشن شکوفه‌ها» می‌خوانند. در این جشن، پایه اولی‌ها همراه با خانواده خود به مدرسه رفته و با معلم، محیط مدرسه و کلاس درس آشنا می‌شوند.

ناظمی‌جلال با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشوری در المپیاد‌ها و جشنواره‌های علمی و آموزشی ملی و جهانی عنوان کرد: در حال حاضر در بیشتر شاخص‌ها در سطح کشور پیشرو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی و تجهیزات خبر داد و ابراز داشت: زیر ساخت‌های لازم برای یک شروع مناسب مهیا شده و خوشبختانه در چند روز اخیر همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید ۸۵ پروژه آموزشی جدید به بهره‌برداری رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.