×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش کردستان

به گزارش اقتصاد کلان، روز یکشنبه دوازدهم شهریورماه ۱۴۰۲، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، نشست کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش این استان در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

در این نشست که معاونین اداره کل حضور داشتند، هاشم ناظمی جلال؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در سخنانی توجه به عدالت در تصمیم گیری را اساس کار کارگروه توسعه مدیریت دانست و با بیان اینکه ایجاد توازن در توزیع نیروی انسانی استان در گرو تصمیمات حساب شده است، خاطرنشان کرد: توجه به نیاز شهرستان ها، رفع دغدغه فرهنگیان و همچنین تفکر سیستمی باید سرلوحه تصمیمات این کارگروه قرار گیرد.

ناظمی جلال در ادامه سخنان خود، نقل و انتقالات فرهنگیان را یکی از مهم‌ترین و‌ در عین حال پیچیده‌ترین فعالیت های آموزش و پرورش استان توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش کردستان تمام تلاش خود را برای رفع دغدغه فرهنگیان متقاضی انتقالی در چارچوب قانون و مقررات به کار خواهد بست.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، استخدامی های جدید در این دستگاه را حائز اهمیت دانست و ضمن قدردانی از رویکرد دولت سیزدهم در توجه به آموزش و پرورش، اظهار داشت: باید برای مهر ۱۴۰۲ تمام تمهیدات لازم در جهت سازماندهی مطلوب معلمان به کار گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان سخنان خود از معاونین و اعضای کارگروه توسعه مدیریت خواست در حوزه تحصصی خود با دقت نسبت به مسأله نیروی انسانی توجه داشته و نظرات خود را به صورت تخصصی بیان و اعمال نمایند.

در ابتدای این نشست منوچهر مخدومی؛ معاون پژوهش، برنامه ریزی و‌ توسعه منابع استان با اشاره به کارکردهای این کارگروه، تصمیم گیری در خصوص درخواست های نقل و انتقال فرهنگیان، ایجاد تراز نیروی انسانی پرورشی در روستاها، تعیین شهریه دانش آموزان اتباع و ورود نیروها به آموزش و پرورش و همچنین ماموریت به دستگاه های دیگر را به عنوان دستور جلسه مطرح کرد.

در ادامه این نشست، بحث هایی میان اعضای کارگروه پیرامون دستور کار جلسه به وقوع پیوست و در حوزه تراز نیروی پرورشی مقرر شد در صورت وجود نیروی مازاد در شهرستان ها، نواحی و مناطق استان با حضور نیروی پرورشی در روستاهای کمتر از ۶۰ دانش آموز موافقت به عمل آید.

همچنین در این نشست، با بحث پیرامون شهریه تحصیل اتباع خارجی در مدارس استان، تصمیماتی اتخاذ و طی مصوبه به شهرستان ها ابلاغ خواهد شد.

در بخش پایانی این نشست نیز درخواست ورود نیروهایی از دستگاه های دیگر به آموزش و پرورش و همچنین ماموریت فرهنگیان استان به دستگاه های دیگر مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به شرایط متقاضیان، تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.