×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
هشدار سفارت روسیه به آمریکا درباره ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین

سفارت روسیه در واشنگتن روز چهارشنبه در بیانیه ای هشدار داد که اگر ایالات متحده سامانه‌های موشکی پاتریوت خود را به کی یف بفرستد، این کار یک اقدام تحریک آمیز دیگری خواهد بود که ممکن است به عواقب غیرقابل پیش بینی منجر شود.

سفارت روسیه تاکید کرد: «یک کمپین اطلاعاتی در ایالات متحده درباره آمادگی‌های ادعایی برای ارسال سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته به کی‌یف راه‌اندازی شده است و در صورت تایید این اطلاعات، شاهد اقدام تحریک آمیز دیگری از سوی دولت [ایالات متحده] خواهیم بود که ممکن است به عواقب غیرقابل پیش بینی منجر گردد.»

پیشتر نیز، “دیمیتری پسکوف”، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرده که سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در صورت تحویل آنها توسط واشنگتن به کی‌یف، به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهند شد.

دیمیتری پسکوف در عین حال افزود: “البته من هنوز در مورد این موضوع اظهار نظر رسمی نخواهم کرد، زیرا همه اینها گزارشاتی رسانه‌ای است. امروزه گزارشات رسانه ها اخبار قابل اعتمادی نیستند، بنابراین ما منتظر دریافت اطلاعات رسمی در این زمینه خواهیم ماند.”

پیش از این، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان. به نقل از یک مقام دولت ایالات متحده که نامش فاش نشد، گزارش داد که واشنگتن در حال نهایی کردن برنامه خود برای ارسال سیستم های موشکی پاتریوت به اوکراین است. به گفته این منبع خبری، این مسئله ممکن است تا در همین هفته اعلام شود.

به نوبه خود، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون نیز شب گذشته اعلام کرد که او هنوز نمی تواند در خصوص ارسال این سامانه های دفاع موشکی به اوکراین اظهار نظری کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.