×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
پیشرفت در روابط قاهره با تهران

به گزارش اقتصاد کلان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت که روابط این کشور و جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت داشته و گفت‌وگوها به منظور تعمیق روابط ادامه دارد.

«احمد ابوزید»، سه‌شنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی در برنامه «من مصر» (از مصر) که از کانال سی بی سی پخش شد، گفت: تعامل و ارتباط با ایران وجود دارد و در هیچ مرحله ای قطع نشده و در بسیاری از موضوعات نیز پیشرفت حاصل شده است.

وی افزود: ایران کشوری بزرگ در منطقه است و منافعی در منطقه دارد و مصر نیز مشتاق است تا تعامل میان دو کشور مثبت باشد؛ تصور می‌کنم رابطه دو کشور به طور آشکار و علنی در حال پیشرفت است.

به گزارش میدل ایست نیوز، سخنگوی وزارت خارجه مصر خاطرنشان کرد که کشورش دفتر حافظ منافع در تهران دارد و طرف مقابل هم به همین صورت است.

روابط مصر و ایران بعد از توافق تهران و ریاض برای احیای روابط، وارد فرایند از سرگیری شده و طرفین خواستار تقویت آن شده‌اند. سفر اخیر سلطان عمان به تهران بعد از سفر قاهره نیز با این محوریت بوده است.

شب گذشته، امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در برنامه تلویزیونی گفت: بین ما و مصر مشترکات زیادی وجود دارد. هم مردم مصر به ایران علاقه مندند و هم مردم ایران به مصر علاقه مندند. ما با اقای السیسی صرف نظر از چالش ها اولین نقطه همکاری مشترک ما در سوریه بود. رویکرد السیسی در سوریه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی بود. ما گفتگوهای امنیتی را شروع کردیم.

وی ادامه داد: در جریان سفر هفته های گذشته سلطان عمان به تهران، گفتگوهایی را در ارتباط ضرورت روابط تهران و قاهره با آقای السیسی در قاهره داشتند. وی حامل پیامی بود و در عالی ترین سطح در ایران دریافت شد و پاسخ مثبت دریافت کرد. بعد از آن ما در حال طراحی هستیم که در زمان مناسب شاهد ارتقا روابط باشیم. ما هیچگونه محدودیتی برای توسعه همه جانبه همکاری‌ها با مصر نداریم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.