×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024
ماهواره بر سیمرغ سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

پرتاب موفق سه محموله تحقیقاتی توسط ماهواره‌بر سیمرغ

سیداحمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از پرتاب موفق سه محموله تحقیقاتی توسط ماهواره‌بر سیمرغ خبر داد.

سیداحمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، درباره این خبر اظهار داشت: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره های کوچک با ماهواره برهای سفیر و قاصد. توسعه پرتابگرهای  با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت. و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه). و ماهواره بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.

سیداحمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص عمکرد ماهواره بر سیمرغ  گفت: در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و عملکرد مراحل ماهواره بر به درستی انجام. و در نهایت اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شد.

وی خاطرنشان ساخت : در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار ۳ محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری. و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید.

وی با بیان اینکه در این پرتاب داده های تله متری از فرایند پرتاب به طور کامل احصا شد. افزود: با تطبیق داده ها و تطبیق عملکرد ها، برنامه ریزی لازم جهت پرتاب عملیاتی انجام خواهد شد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام