×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
رئیسی: تشکیل دولت فراگیر مانع دخالت بیگانگان می شود

رئیس جمهور گفت: مشکلات لیبی و برخی کشورهای اسلامی ناشی از دخالت بیگانگان است و امیدواریم با ایجاد شرایط برگزاری انتخابات سراسری و تشکیل دولت فراگیر، به دخالت‌ها در این کشور پایان داده شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان پیش از ظهر دیروز (یکشنبه) در آئین دریافت استوارنامه «علی جمعه حسن فضیل» سفیر جدید دولت لیبی، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه دوره مأموریت وی همراه با توسعه و تعمیق روابط دو کشور باشد، گفت: روابط ایران و لیبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دوستانه و سازنده بوده است و امیدوارم با برقراری ثبات و آرامش در لیبی، تعاملات فیمابین با سرعت بیشتر گسترش یابد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشکلات لیبی و برخی کشورهای اسلامی ناشی از حضور و دخالت‌های بیگانگان است، افزود: امیدواریم ملت لیبی هر چه سریع‌تر با ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات سراسری و تشکیل دولت فراگیر، به دخالت بیگانگان در این کشور پایان دهند و روز به روز در مسیر پیشرفت گام‌های بلندتری بردارند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های خوب موجود در ایران و لیبی برای گسترش روابط، بر ضرورت تبادل این ظرفیت‌ها در راستای ارتقای سطح تعاملات فیمابین تاکید کرد.

«علی جمعه حسن فضیل» سفیر جدید دولت لیبی نیز در این مراسم با بیان اینکه دو ملت مسلمان لیبی و ایران اشتراکات فراوانی با یکدیگر دارند، تصریح کرد: ملت لیبی همواره حامی انقلاب اسلامی ملت ایران بوده و افکار عمومی کشورم به ایران به عنوان یکی از حامیان واقعی جریان مقاومت نگاهی تقدیرآمیز دارد؛ مردم در لیبی سپاسگزار تلاش‌های شما برای تقویت روابط منطقه‌ای هستند.

سفیر جدید لیبی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای متنوع کشورمان خواستار تقویت جدی همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.