×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
جشنواره تجسمی فجر برون‌داد هنر کشور است

به گزارش اقتصاد کلان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از سیزدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر گفت: هنرمندان این رویداد متکی به شهرهای برخوردار ایران نیست و گستره اقلیم ایران را در برمی‌گیرد و می‌توان آثار این رویداد را برون داد هنر کشور دانست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اقتصاد کلان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز پنجشنبه به همراه سید مجتبی حسینی معاون هنری و هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد از این رویداد بازدید کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کیفیت آثار این رویداد را ستود و گفت: آثار فاخر هنری در بخش های مختلف هنرهای تجسمی تولید شده است و امروز فرصتی مغتنم برای دیدن آثار داشتم. این آثار کارنامه هنرهای تجسمی ایران در طول سال های اخیر است که در قالب این جشنواره ها به صورت تجمیع در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی به حضور هنرمندان شهرستانی در این رویداد اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از آثار  از استان ها و شهرستانهای نه چندان معروف کشور است. اگر جغرافیای هنر ایران را گسترش دهیم و محدود به تهران و شهرهای برخوردار نباشند می توانیم هنر ایران را از ظرفیت های غنی که داریم سرشار کنیم.

صالحی با اشاره به تنوع آثار و هنرمندان حاضر در جشنواره، افزود: در این آثار معنای ایرانی بهتر دیده می شود. اکنون هنری که در جشنواره ها می بینم هنر تهران و شهرهای بزرگ نیست بلکه هنر همه ایران با پیشینه های بومی و اقلیمی تولید شده است.

وی حضور همه طیف های موجود در هنر را غنیمت شمرد و گفت: این چشم انداز در مسیر هنر ایران نشان می دهد که مویرگ های هنر ایران در دست جوانان و پیشکسوتان جریان پیدا می کنذ و بر روی نوجوانان و خردسالان اثر می گذارند که به هنر ایران می توانیم امیدوار باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.