×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
عروسک‌های برگزیده ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی معرفی شدند

به گزارش اقتصاد کلان، داوران بخش عروسک ششمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه، چهار عروسک را شایسته دریافت جایزه این بخش معرفی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی اقتصاد کلان از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیات انتخاب بخش ویژه عروسک ایرانی متشکل از فرزانه بابایی، افسانه احسانی و نیلوفر جلیلوند پس از بررسی ۲۱۷ اثر رسیده به دبیرخانه، برترین‌های این بخش را اعلام کردند.

بر این اساس داوران بخش عروسک جشنواره شامل آیدین مهدیزاده، فرزانه بابایی و نیلوفر جلیلوند، لوح تقدیر، تندیس ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی و جایزه نقدی رتبه اول برترین عروسک ایرانی را به خاطر کیفیت عالی تولید، طراحی و اصالت ایرانی، نگاه ویژه به استفاده از مواد و عنصر روایت به عروسک‌های خانواده کلوچه، بزبزقندی و گندم از نشان گیسو اهدا کردند.

همچنین لوح تقدیر جشنواره، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی و جایزه نقدی رتبه دوم این بخش به خاطر آزادی عمل کودک در حین بازی، کیفیت ویژه تولید و قابلیت تجاری‌سازی و تولید انبوه، به عروسک نوزاد، ازمجموعه پویا و پونه اختصاص یافت.
هیات داوران همچنین جایزه رتبه سوم بخش عروسک‌های ایرانی شامل لوح تقدیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی و جایزه نقدی را به صورت مشترک به عروسک نارنج محصول مجموعه آوین بافت و عروسک مریم تولید گروه هنری فاش به خاطر کیفیت عالی تولید، طراحی منحصر به فرد، به خاطر توجه به عنصر روایت تقدیم کرد.
هیات داوران بخش ویژه عروسک ایرانی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در عین‌حال در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از استقبال خوب تولیدکنندگان از این بخش، دیدگاه‌های خود را مطرح کرد که به گوشه‌هایی از آن در این خبر اشاره شده است.
داوران این بخش قابلیت تجاری‌سازی و ورود به بازار با هدف کسب استقبال عمومی نسبت به عروسک ایرانی، پررنگ‌بودن عنصر بازی، آزاد و خلاق بودن کودکان برای بازی با عروسک‌ها، طراحی و نگاه ویژه به اصالت اثر از حیث بدیع بودن و نوآوری و نگاه ویژه به عناصر فرهنگی و بومی برای ساخت عروسک ایرانی را از نکاتی عنوان کردند که تولیدکنندگان عروسک‌های ایرانی باید در آثار خود توجه ویژه‌تری به آن داشته باشند.
هیئت داوران هم‌چنین با قدردانی از تلاش تمام دست‌اندرکاران ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی و عروسک‌سازان ایرانی اظهار امیدواری کرده است با تداوم این مسیر در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این بخش از محصولات فرهنگی کشور باشیم.

جشنواره ملی اسباب‌بازی در یک نگاه

جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف کمک به ساماندهی و رونق صنعت اسباب‌بازی از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است. ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در پاییز سال ۱۳۹۹ سال جهش تولید، با رویکردی نو در فضای مجازی و با هدف حمایت از کالای ایرانی و کمک به رونق تولید و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی با همراهی شورای نظارت بر اسباب‌بازی فعالیت خود را شروع کرده است. بخش رقابتی، بخش علمی، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اسباب بازی ایرانی، نمایشگاه موسسات ترویج بازی و اسباب بازی و بازار اسباب بازی، قسمت‌های مختلف این دوره از جشنواره را تشکیل ‌می‌دهند.

برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش علمی، انتخاب برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی، از برنامه‌های متنوع این جشنواره است. دبیرخانه ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با بهره‌مندی از زیرساخت‌های فضای مجازی، این جشنواره را با نگاه توسعه‌ای در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» برگزار می‌کند.  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، شورای نظارت بر اسباب‌بازی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را برگزار خواهند کرد.

تارنمای اینترنتی ششمین جشنواره ملی اسباب بازی، تا ۱۱ اسفند میزبان مخاطبان و علاقه مندان است.

در بخش فروش این جشنواره بیش از ۱هزار و ۲۵۰ اسباب‌بازی و سرگرمی‌ از ۱۴۰ تولیدکننده داخلی با توجه به شرایط سنی و موضوع‌های مختلف ارایه شده است.
 هم‌زمان کارشناسان حوزه اسباب‌بازی‌ها نیز به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان برای انتخاب و خرید بهتر مشاوره می‌دهند و شماره‌ تماس‌ ۰۲۱۹۱۰۷۰۵۶۷ نیز برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های مخاطبان در نظرگرفته شده است و هم‌زمان ۷ نفر می‌توانند با کارشناسان ارتباط تلفنی داشته باشند.
ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ بهمن تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.