×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
۱۷۰۰ هکتار زمین در کردستان در انتظار الحاق به محدوده شهری
اقتصاد کلان

 

 

کیومرث حبیبی روز یکشنبه در نشست استاندار با خبرنگاران استان، اظهار کرد: دولت متعهد به ساخت چهارمیلیون مسکن ملی است که سهم استان از آن ۳۶ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه انباشت مطالبات تامین مسکن از گذشته باعث شده تا این مساله در استان کمی به مشکل بخورد، افزود: از ۲۰۴ هزار نفری که ثبت نام کرده اند، ۱۰۴ هزار نفر تایید شده و اینکه این افراد در فازهای بعد بتوانند سهم و آورده خود را تامین کنند تا زمین تامین شود در گذشت زمان مشخص می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، سهم استان در قالب مسکن خود مالکی و دیگر بخش‌ها را ۸۷ هزار واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۶ هزار واحد سهم دولت است که زمین مورد نیاز برای ۲۵ هزار نفر تامین و قرعه کشی شده است.

به گفته حبیبی در قروه ۷۲۰ واحد مسکن بلاتکلیف روی دست دولت مانده بود که رفع مشکل شد.

وی گفت: پارسال استان در زمینه تامین زمین در رتبه ۳۰ کشور بود که امروز به پله ششم صعود کرد.

وی با یادآوری اینکه بر اساس ضوابط مسکن ملی، اراضی درجه یک و ۲ قابل استفاده در این طرح نیست، تاکید کرد: در شهرهای استان با کار بسیار سختی مواجه هستیم به طوری که در شهرهای مریوان و بانه، بخاطر کیفیت بسیار خوب زمین و معارضان متعدد و قیمت بالای زمین با مشکل روبرو هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، ابراز امیدواری کرد: تا ۲ سال آینده بشود به تقاضاهایی که در قالب سامانه است جامه عمل بپوشاند.

رسانه خبری اقتصاد کلان

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.