×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
تحقق ۱۵۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات استان از محل مولدسازی
اقتصاد کلان

به گزارش اقتصادکلان ؛ اکبر محمدی در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان برگزار شد اظهار داشت : سالی که گذشت ، سالی با رویدادها و اتفاقات زیاد بود که خوشبختانه با همراهی خوب همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در استان توانستیم آن را به صورت مناسب مدیریت کنیم.

وی افزود: از مراسم باشکوه اربعین و استقبال از زوار امام حسین(ع) تا رویدادهای فرهنگی مانند مراسم امت احمد، جشنواره موسیقی ملل، سومین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان ، راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن ، انتخابات و … همه و همه به واسطه مشارکت بسیار خوب مردم و همراهی و همدلی مسئولان کارنامه بسیار خوبی را برای دولت در این استان رقم زد.

رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اينكه در كنار اين اتقاقات بسيار خوب فرهنگی شاهد تحولات چشمگير در بخش زيرساخت‌های عمرانی در استان بوديم، اضافه كرد: امسال در سفر دوم رسمی و سوم كاری رئيس جمهور به استان بيش از ۳۵ هزار ميليارد تومان به قيمت روز پروژه‌های مختلف عمرانی افتتاح شد.

محمدی اذعان كرد: در هفته دولت نيز شاهد بهره‌برداری و كلنگ‌زنی از پروژه‌های متعددی در استان بوديم كه تحول بسيار خوبی را در اين بخش ايجاد كرده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعيت اعتبارات عمرانی استان گفت: در سالی كه چند روزی به پايان آن باقيمانده است اعتبارات استانی ۲ هزار و ۸۴۵ ميليارد تومان بود كه با رديف‌هایی كه در طول سال ابلاغ شد به ۳ هزار و ۱۲۲ ميليارد تومان افزايش پيدا كرد.

دبير شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان كردستان تصريح كرد: در زمينه تسويه بدهی نيز امسال برای دومين سال پياپی اقدامات خوبی انجام گرفت و حدود ۲۸ ميليارد و ۲۵۷ ميليون تومان تسويه شد و مصوبه مولدسازی يك‌هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان هم خوشبختانه در روز گذشته ابلاغ شد كه به ظرفيت اعتباری استان اضافه می‌شود.

محمدی در مورد ميزان تخصيص اعتبارات تا اين لحظه عنوان كرد: با تخصيص ۳ درصدی كه ديروز ابلاغ شده است، ميزان تخصيص‌ها در مجموع به ۴۵ درصد رسيده و ما منتظر تخصيص‌های جديد هستيم.

وی افزود: جدای از تمام پيگيری‌هایی كه در طول سال انجام شد روزهای دوشنبه و سه شنبه در معيت استاندار در سازمان برنامه و بودجه كشور حضورپيدا كرده‌ايم و خوشبختانه پيگيری‌ها هم نتايج خوبی به ويژه در حوزه هزينه‌ای داشته است.

وی در ادامه با تاكيد براينكه در حوزه اعتبارات استانی و مصوبات سفر منتظر تخصيص‌های جديدی‌ هستيم، گفت: در زمينه مصوبات سفر مجموع تعهدات بالغ بر ۴۷ هزار ميليارد تومان می باشد .

اين مقام مسئول با اشاره به تخصيص ۵۶۸۰ ميليارد تومانی سهم سازمان برنامه‌ و بودجه از مصوبات سفر رئيس جمهور افزود : از ۴۷ هزار و ۴۷۹ ميليارد تومان ، ۱۴ هزار و ۸۸۸ ميليارد تومان آن سهم سازمان برنامه و بودجه كشور است كه تا كنون ۵ هزار و۶۸۰ ميليارد تومان سهم سازمان برنامه بودجه از اعتبارات مصوب سفر رئيس جمهور به استان تخصيص پيدا كرده است.

محمدی اذعان كرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲ هزار و ۷۴۰ ميليارد به صورت نقدی و يك‌هزار و ۳۴ ميليارد به صورت اسناد داشته‌ايم كه در سال‌جاري تا امروز ۲ هزار و ۱۹۴ ميليارد تومان نقد و ۲۰۸ ميليارد تومان اسناد داشته‌ايم ، ۱۸۲ ميليارد تومان ديگر هم در ۱۵ اسفند جاری ابلاغ و مانده تعهد ما تا پايان امسال ۵ هزار و ۳۷۴ ميليارد تومان است و مانده كلی تعهدات مصوبات سفر ۹ هزار و ۹۵۸ ميليارد تومان است.

وی در ادامه گريزی هم به اعتبارات ملی سهم استان زد و گفت : در سالجاری يك‌هزار و ۳۷۰ ميليارد تومان در قالب پروژه‌های ملی ، ۲۷۴ ميليارد تومان پروژه‌های ملی استانی شده و ۶۷۱ ميليارد تومان از توازن به صورت ملی توزيع شده است.

محمدی با تاكيد براينكه در بحث هزينه‌ای اعتبار استان يک هزار ميليارد تومان بود، گفت: براساس مجموع ميانگين حقوقی كه به صورت ماهيانه پرداخت می‌شد ۸۳۵ ميليارد تومان از اين ميزان برای حقوق در نظر گرفته شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.