×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
میزان مرگ و میر مادران باردار در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است
اقتصاد کلان

 

به گزارش اقتصاد کلان:

فریدون عبدالملکی امروز شنبه نوزدهم اسفند در چهارمین جلسه مجمع سلامت استان کردستان که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در حال حاضر دارای ۲۱ بیمارستان، ۶۹ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۶۳۰ خانه بهداشت است.

وی تعداد تخت‌های فعال استان را دو هزار و ۹۷۸ تخت برشمرد و افزود: در حال حاضر ۴۸۵ پزشک عمومی، ۵۵۷ پزشک متخصص و ۷۲ پزشک فوق تخصص و فلوشیب در استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۴۴۲ دندانپزشک، ۳۰ متخصص دندانپزشک، ۲۸۰ داروساز و ۲۲۰ داروخانه نیز هم اکنون در سطح استان فعالیت می‌کنند.

عبدالملکی تصریح کرد: چهار هزار و ۲۷۱ نفر در استان دارای شماره نظام پزشکی هستند که از این تعداد دو هزار و ۴۱۳ نفر را بانوان و یک هزار و ۸۵۸ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه میانگین آمار مرگ و میر بیمارستانی در کشور ۲.۱ در هزار است، ادامه داد: این آمار در استان کردستان ۱.۳ در هزار بوده که که نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد میزان مرگ و میر نوزادان و مادران باردار نیز گفت: مرگ و میر نوزادان زیر یک ماه در استان کردستان ۸.۹ در هزار و در کشور ۸.۲ در هزار بوده و در مرگ و میر نوزادان زیر یکسال استان کردستان ۱۱.۶ در هزار و میانگین کشوری ۱۱.۹ در هزار است.

عبدالملکی میزان شاخص مرگ و میز مادران باردار در استان را ۳۵.۵ و در کشور ۲۳.۷ در صد هزار عنوان کرد و گفت: در این شاخص باید وضعیت استان را بهبود ببخشیم چون هنوز با میانگین کشوری فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲ سال و نیم گذشته ۱۱۲ پروژه حوزه سلامت در استان کردستان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

رسانه خبری اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.