×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
ضعف تاب آوری بنگاه های اقتصادی
اقتصاد کلان

پژوهشگر مسائل اجتماعی به بررسی تاب‌‌‌‌‌آوری بنگاه‌ها پرداخت و گفت: در هر کسب‌وکاری متغیرهایی وجود دارند و امروز این متغیرها در ایران به وضعیت بحرانی رسیده‌اند.

به گزارش اقتصاد کلان به نقل از دنیای اقتصاد، مقصود فراستخواه در پنجمین رویداد مشاوره کسب‌وکار به تورم، افزایش جمعیت و نبود فرصت شغلی، فرسایش توان تولیدی و چاپ پول بدون پشتوانه به‌عنوان مشکلات جدی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: زمانی‌که این چالش‌ها ادامه پیدا می‌کنند، توان فکری و مالی صاحبان بنگاه‌ها رو به کاهش می‌گذارد. این وضعیت ادامه دارد و در حال‌حاضر، حکمرانی اقتصادی با موضوعات سیاسی درهم تنیده شده‌اند.

نتیجه این وضعیت، رشد سیستم فسادپرور است. او افزود: در محیط کسب‌وکار، شرایط ذهنی و روانی فعالان حوزه و عاملان این محیط بسیار مهم است.

زمانی‌که محیط کسب‌وکار از این انرژی‌‌‌‌‌ تهی شود، حرکت آن ممکن نیست. طبق رتبه‌‌‌‌‌بندی‌‌‌‌‌های جهانی، ایران پنجمین کشور از منظر درک تجربه‌‌‌‌‌های احساسی منفی در یک شبانه‌‌‌‌‌روز است که این مساله مانع جدی در مسیر کسب‌وکار است.

استاد موسسه پژوهش و برنامه‌‌‌‌‌ریزی آموزش عالی گفت: برای بهبود شرایط کسب‌وکارها در ایران مدلی طراحی شده که برای اجرای آن باید مدیران، مشاوران، مشتری‌‌‌‌‌ها و به‌طور کلی عاملان انسانی هوشمند وارد میدان شوند و ایران را از بحران عبور دهند. این افراد باید عملکرد مناسبی داشته باشند و توان آن در ایران وجود دارد چون مردم ایران بر اساس مطالعات جهانی میل بسیار بالایی در رسیدن به موفقیت دارند.

اقتصاد کلان

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.