×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
توسعه گردشگری روستایی؛ راهی برای توانمندسازی جوامع محلی است

به گزارش اقتصادکلان، کاوه پرویزی ضمن تبریک فرا رسیدن ١٥ مهرماه روز ملی روستائیان و عشایر اظهار کرد: روستاها به‌عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کلان و بسترساز رشد تولید کشور به‌شمار می‌رود.

بخشدار مرکزی سنندج عنوان کرد: توجه به توسعه روستایی و تسهیل رشد و ارتقای این جوامع، ضرورتی اساسی و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری مقدمه‌ای برای توسعه و رونق اقتصادی است، افزود: روستاها با داشتن مردمی سخت‌کوش، آداب‌ و رسوم ویژه، تنوع غذا و پوشش سنتی دارای زمینه‌ای مناسب برای جذب گردشگران هستند.

پرویزی عنوان کرد: خوشبختانه استان کردستان و به‌ویژه شهر سنندج در این زمینه دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که باید از این فرصت به بهترین نحو بهره‌برداری کنیم.

بخشدار مرکزی سنندج با تاکید بر توسعه گردشگری و صنایع‌دستی در منطقه یادآور شد: متأسفانه در این سال‌ها برخی از روستاها از پتانسیل بی‌بدیل خود در این دو حوزه بهره‌ لازم را نبرده‌اند.

وی بیان کرد: دهیاری‌ها می‌توانند با شناسایی ظرفیت‌‎ها و توانمندی‌های موجود در روستای خود و جلب مشارکت مردم محلی، کارآفرینان و فعالان و هنرمندان روستا، نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه گردشگری روستایی ایفا کنند.

پرویزی همچنین بر ضرورت تشویق مردم به استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی متناسب با ظرفیت‌های هر روستا تأکید کرد و گفت: دولت در این زمینه برای اشتغال روستاها و جلوگیری از مهاجرت، تسهیلات خوبی اختصاص داده که مردم می‌توانند با ارائه طرح‌های مناسب از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

بخشدار مرکزی سنندج اظهار کرد: توسعه گردشگری روستایی در منطقه مزایای بسیاری دارد و مهم‌ترین آن کمک اقتصادی به جوامع محلی، تقویت زیرساخت‌های مناطق روستایی، آگاه کردن اهالی روستا از ارزش میراث ملموس و ناملموس منطقه خود و ترویج حفاظت از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی سنندج در زمینه‌های گردشگری، صنایع‌ دستی و اماکن زیارتی از پتانسیل خوبی برخوردار است، یادآور شد: امید است با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه گام برداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.