×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
امحای ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق مکشوفه در مرز کردستان

به گزارش اقتصاد کلان، محمدعارف سپهری در جمع اصحاب رسانه در سنندج، اظهار کرد: همزمان با هفته نیروی انتظامی با شعار «شهروند قانون مدار مرزبان خدمت گذار» ۳۸ برنامه مرزبانی در کردستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در فرماندهی انتظامی، ملاقات عمومی با مرزنشینان و سایر شهروندان، خدمات مردم یاری به مرزنشینان، ارائه خدمات رایگان توسط کادر به مرزنشینان به ویژه در مناطق محروم و دیدارهای متعددی بخشی از این برنامه‌هاست.

سپهری افزود: حضور همکاران ما در نماز جمعه و در روزهای دیگر در نمازهای جماعت روستاهای مرزی، حضور در دیدارهای مردمی مسائلی است که باید تقویت شود؛ همچنین حضور همیشگی در دیدار با خانواده شهدا، برگزاری میزگردهای علمی، حضور در دانشگاه‌ها و نشست با نخبگان و افتتاح پروژه‌های عمرانی صورت خواهد گرفت.

فرمانده مرزبانی استان کردستان مقابله با قاچاق کالا و ارز را مهمترین وظیفه مرزبانی دانست و گفت: این مهم مربوط به یک زمان خاص نیست معتقدیم یکی از راه‌های اثرگذار مقابله با قاچاق انهدام محموله‌های مکشوفه قاچاق با هدف ضربه زدن به قاچاقچیان است.

وی تصریح کرد: کمک به  امر تولید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص رسالت مهمی برای خود می دانیم و معتقدیم یکی از اصلی‌ترین مسیرهای حمایت از تولید مقابله با ورود قاچاق کالا و خروج کالاهای اساسی از کشور جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: در برهه‌هایی که کشور دچار یک فراز و نشیب‌هایی می‌شود برنامه اصلی افراد فرصت‌طلبان و دشمنان، هدف قرار دادن سفره مردم و افزایش فشار و تنگناها به مردم است و در این راستا وظیفه ما مقابله مقتدرانه با کالاهایی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان کردستان از امحای ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق مکشوفه در مرز کردستان خبر داد و گفت: بازتاب این معدوم‌سازی و اثرگذاری آن، براساس بررسی‌های صورت گرفته بسیار زیاد بود و این نوید را می‌دهیم که این مقابله جدی ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کنترل و برقراری انتظامات در مرزهای کشور در کردستان بر عهده مرزبانی استان است، گفت: مرزبانی اسلان علاوه بر اقداماتی که در حوزه هوشنمدسازی و اوبتیکی داریم و مرز را به صورت شبانه روزی مراقبت می‌کند و به صورت فیزیکی بیش از ۴۰ هزار گشت و کمین را برای تامین امنیت و آرامش در مرزها انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز امنیت پایدار در مرزهای کردستان برقرار است و مرزنشینان در صفرترین نقطه مرزی با امنیت کامل و بدون دغدغه به امورات معیشتی و زندگی خود می‌رسند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان خاطرنشان کرد: در این گشت و کمین‌ها همکاران ما در سخت ترین شرایط جوی در گرما و سرما انجام وظیفه نموده و در تامین و حفظ امنیت تمام توان خود را بکار گرفته‌اند.

کشف۲۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در کردستان

به گفته سپهری، قریب ۲۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق طی ۶ ماهه اول امسال با افزایش ۱۵۰ درصدی نسبت به سال قبل در مرزهای کردستان کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: برخورد با قاچاقچیان دانه درشت و سرباندها اولویت مرزبانی استان است و در همین راستا ۱۴ نفر از افرادی که اثر گذار و دارای شبکه های بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفری بوده اند شناسایی و متلاشی شده‌اند.

دستگیری ۱۴۷۰ نفر مرتبط با قاچاق کالا در کردستان

وی افزود: در مجموع یک هزار و ۴۷۰ نفر افراد مرتبط با قاچاق کالا و ارز در مرزهای استان دستگیر شده اند و در مسیر تامین امنیت مرزهای استان یک شهید تقدیم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده در مجموع در مورد جرائم مرتبط با قاچاق و مرز برای متخلفین تشکیل شده است، اذعان کرد: یکی از موارد مهم موضوع خروج احشام ۵ هزار و ۱۰۰ راس انواع احشام سبک و سنگین که قصد خروج آن را به صورت قاچاق داشتند کشف و ضبط کردیم.

فرمانده مرزبانی استان کردستان اضافه کرد: از خروجی بیش از ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم قاچاق طلای قاچاق از مرزهای استان جلوگیری شده است.

سپهری در پایان گفت: مرزهای کردستان از یک محرومیت در زمینه انسداد فیزیکی به صورت هوشمند وجود دارد اما با تلاش شبانه روزی و ایثار و از خودگذشتگی مجموعه نیروهای مسلح و همراهی مرزنشینان امنیت کاملا پایدار در مرزهای کردستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در راستای دیپلماسی مرزی طی سالجاری چندین عملیات مشترک را با کشور همسایه انجام داده‌ایم که موفقیت‌های خوبی داشته ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.