×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
بنیاد توسعه و پیشرفت در استان کردستان ایجاد می‌شود

به گزارش اقتصادکلان، علی‌اکبر عبدالملکی، امروز_ چهارشنبه دوازدهم مهرماه_ در نشست با اعضای مؤسسه خیریه شمس اظهار کرد: اتاق بازرگانی در کنار سایر فعالیت‌های خود یک رسالت اجتماعی نیز برعهده دارد که توجه به افراد کم‌برخوردار با کمک‌های مادی و معنوی از جمله آن است.

وی افزود: مؤسسه خیریه شمس که در سطح ملی برای مناطق کم‌برخوردار فعالیت می‌کند طی چند سال اخیر در حوزه تهیه و توزیع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر ورود کرده و کارگاه‌های تولیدی کوله‌پشتی مدرسه، جامدادی و تولیدات دیگر را راه اندازی کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ادامه با بیان اینکه تهیه ۲۰ چرخ برای کارگاه خیاطی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست از جمله دیگر اقدامات مؤسسه خیریه شمس بوده است، گفت: ما امیدواریم در آینده نیز شاهد این اتفاق در استان کردستان باشیم تا از این محل زنان استان درآمدزایی کرده و به مشاغلی همچون کولبری روی نیاورند.

وی ادامه داد: با کمک مؤسسه خیریه شمس سعی می‌کنیم که دیگر شاهد زنان کولبر در استان کردستان نباشیم و برای آن‌ها به نوعی کارآفرینی ایجاد کنیم تا مایحتاج زندگی خود را تأمین کنند.

عبدالملکی تصریح کرد: در حال ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت در استان کردستان هستیم که به نوعی کارآفرینی و اشتغالزایی را در استان کردستان انجام خواهد داد و از این محل کارهایی بزرگی همچون تأسیس صنایع مادر نیز در استان دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان صنایع آلاینده نداشته و طبیعت بکر و خدادادی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که از مؤسسات خیریه درخواست داریم در حوزه کارآفرینی و درآمدزایی نقاط کمتر برخوردار استان به ایجاد کارگاه‌های تولیدی اقدام کنند.

توزیع ۴۰ هزار بسته نوشت‌افزار در سطح کشور

محمد نوری‌زاده، مدیرعامل مؤسسه خیریه شمس نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی امسال بیش از ۴۰ هزار بسته نوشت افزار در سطح کشور توزیع کرده‌ایم که سهمیه استان کردستان یک هزار و ۱۰۰ بسته بوده است.

وی افزود: مؤسسه خیریه شمس از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در سطح استان تهران آغاز کرد که به مرور این فعالیت را در سایر استان‌های دیگر کشور نیز توسعه داد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه شمس ادامه داد: ما شاید اولین گروه جهادی هستیم که بدون یاری سازمان‌ها این حجم از کمک‌ها را خدمت دانش‌آموزان داده‌ایم و هر سال دهها هزار بسته نوشت افزار و صدها فقره جهیزیه در سطح کشور توزیع می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دو مراسم بزرگ ازدواج جمعی در تالار وزرات کشور، ۳۰۰ هفته برنامه چهارشنبه امام رضایی، راه‌اندازی چندین کارگاه کارآفرینی و تولیدی برای زنان سرپرست خانوار، توزیع آبگوشت در محلات محروم، اردوهای جهادی پزشکی، کمک در ایام سیل و زلزله و توزیع نوشت افزار و لوازم‌التحریر از جمله دیگر اقدامات این مؤسسه بوده است که توانمندسازی دانش‌آموزان و کارآفرینان در اولویت اقدامات ما قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.