×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
هزینه‌ کردن برای برنامه‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری است

به گزارش اقتصادکلان، سیف‌الله رضایی امروز سه‌شنبه _چهارم مهرماه_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که به بررسی عملکرد سه سازمان فرهنگی، سیما و منظر و روابط عمومی شهرداری سنندج اختصاص داشت، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی یکی از کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر سنندج بوده که پیگیری مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده و برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی افزود: جشنواره موسیقی اقوام ایرانی از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده به مدت سه روز در شهر سنندج برگزار می‌شود که در راستای اجرای برنامه‌های شهر خلاق موسیقی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سنندج ادامه داد: شهر سنندج از آبان ماه ۱۳۹۸ به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو به ثبت رسید که چهار سال برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ماندگاری در شبکه شهرهای خلاق یونسکو فرصت داشتیم که با توجه به تمهیداتی که صورت گرفته در آبان ماه امسال امیدواریم دوباره این عنوان برای شهر سنندج تمدید شود.

وی تصریح کرد: معتقدیم هزینه کردن برای برنامه‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری است و در این راستا یکی از اولویت‌های شورای دور ششم توجه به مسائل فرهنگی و چالش‌های این حوزه است.

رضایی با بیان اینکه شهروندان سرمایه‌های اجتماعی ما محسوب می‌شوند، تصریح کرد: شورا به عنوان یک نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری، عملکرد سه سازمان فرهنگی و اجتماعی، روابط عمومی و سیما و منظر شهرداری را امروز در دستور کار خود قرار داده است.

ضرورت فرهنگ‌سازی رعایت اخلاق شهروندی

فرهاد میمنت آبادی، عضو دیگر شورای شهر سنندج نیز در این برنامه اظهار کرد: مسائل فرهنگی بسیار نقش تأثیرگذاری در جامعه دارند و اگر به مسائل فرهنگی بیشتر توجه شود بسیاری از هزینه‌های بخش‌های دیگر جبران شده و یا کاهش خواهد یافت.

وی گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم آنگونه که باید از ظرفیت‌های فرهنگی شهرداری سنندج استفاده کنیم زیرا هرچه در حوزه فرهنگی کار کنیم باز هم کم است.

عضو شورای شهر سنندج افزود: فرهنگ‌سازی رعایت اخلاق شهروندی یکی از مسائل مهمی است که شهرداری می‌تواند در آن بحث آموزش و اجرای آن بسیار مؤثر واقع شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.