×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
بوستان موسیقی شهر سنندج در کوتاه‌ترین زمان ممکن افتتاح شود

به گزارش اقتصادکلان، سیف‌الله رضایی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که با دو دستور کار بوستان موسیقی و زباله‌گردی برگزار شد، اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری سنندج همواره در کارهای فرهنگی پیش‌قدم است و نظر مساعدی نسبت به این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه پارک سپیدار سنندج به احداث بوستان موسیقی اختصاص یافته است، افزود: تاکنون چندین جلسه در این رابطه برگزار شده است و آماده‌سازی بوستان نیز در مراحل نهایی قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج با تاکید بر اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید بوستان موسیقی به بهره‌برداری برسد، گفت: مناسب‌سازی فضای این پارک برای حضور خانواده‌ها و ایجاد فضای شاد و اجرای موسیقی زنده از جمله اقداماتی است که باید صورت بگیرد.

رضایی بهره‌گیری از حضور نیروهای انتظامی برای تأمین امنیت این بوستان و همراهی و نظارت دبیرخانه شهر خلاق موسیقی و انجمن موسیقی شهر سنندج را نیز از دیگر نکاتی برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد دستور کار دوم این جلسه نیز که به معضل زباله‌گردی اختصاص داشت، گفت: زباله‌گردی یکی از معضل‌ها و آسیب‌های اجتماعی سطح شهرها است که نه فقط در شهر سنندج بلکه در سایر نقاط کشور نیز این معضل وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: بیکاری و فقر را می‌توان را از جمله دلایل اصلی روی آوردن مردم به امر زباله گردی دانست که باید برای حل این مشکل برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی نهادهای مرتبط همچون شهرداری صورت بگیرد.

معضل زباله‌گردی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شهرداری است

شکور صلواتی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: حل معضل زباله‌گردی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مجموعه شهرداری است که در این راستا بازدیدهایی را از سایر شهرهای کشور در جهت بهره‌‎گیری از تجارت آنها برای حل این معضل داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در تعدادی از شهرهای کشور طرح تفکیک زباله از مبدا اجرایی شده است، افزود: در این راستا ما نیز طرحی را آماده کرده‌ایم و مقدمات کار نیز انجام شده است که در صورتی که بتوانیم موافقت مجموعه شهرداری و مصوبه شورای شهر را در این خصوص بگیریم می‌توانیم آن را در سطح شهر سنندج اجرایی کنیم.

 در پایان این جلسه مقرر شد جلسه دیگری برای بحث ساماندهی معضل زباله‌گردی و اتخاذ راهکارهایی برای حل این معضل در شورای شهر سنندج برگزار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.