×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
موزه شهر سقز در هفته دولت افتتاح شد

به‌‌ گزارش اقتصاد کلان، منصور مهرزاد در آئین افتتاح موزه شهر سقز که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و‌ بانه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات لازم برای ایجاد این موزه شهر از سال ۸۱ آغاز شد.

مدیر‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: در این موزه علاوه بر نمایش و معرفی آثار تاریخی و اشیاء مرتبط با روند شکل‌گیری شهر سقز، بنای حمام حاج‌ صالح نیز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی با‌ ارزش این شهر معرفی می‌شود.

او مساحت این موزه و الحاقات آن‌ را ٩٠٠ مترمربع بیان کرد و افزود: در فاز اول این پروژه علاوه بر تهیه و نصب تابلو، عکس‌ها، نقشه‌ها و اسناد تاریخی، تعدادی از آثار فاخر بانوی هنرمند سقزی خاتو‌زین و تعدادی از زیورآلات اصیل کردی مربوط به بانوان خطه کردستان به‌ نمایش درآمده است.

مهرزاد گفت: علاوه بر این، تعدادی از سنگ قبرهای تاریخی منطقه و سنگ قبر محمد‌سلطان‌خان از حاکمان اردلان دوره قاجار در معرض دید بازدید‌کنندگان از این موزه قرار گرفته و سعی شده‌است در کنار محتوای اصلی موزه، کاربری بخش‌های مختلف بنا با تهیه و نصب مانکن‌های انسانی برای مخاطب توضیح داده شود.

مدیر‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به لزوم تأمین اعتبارات لازم و توسعه فازهای بعدی موزه و تکمیل سایت اداری در زمین مجاور حمام و تأسیسات وابسته به‌ آن یادآور شد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت موزه‌ها بتوانیم گنجینه‌های فرهنگی، تاریخی و هنری این استان را بیش‌ از‌ پیش به کشور و جهان معرفی کنیم.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.