×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
طعنه زلنسکی به ترامپ: ظرف ۵ دقیقه بایدن هم می تواند جنگ را تمام کند

رئیس جمهور اوکراین (ولودیمیر زلنسکی) با طعنه به رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت که رئیس جمهور کنونی این کشور هم می‌تواند ظرف پنج دقیقه به جنگ اوکراین پایان دهد اما کییف مخالف است.

به گزارش خبرگذاری اقتصاد کلان به نقل از تاس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که جو بایدن، همتای آمریکایی وی می‌تواند با تسلیم کردن قلمرو اوکراین به روسیه، ظرف پنج دقیقه به جنگ پایان دهد اما کی‌یف مخالف تسلیم شدن است.

زلنسکی در گفت‌وگو با ABC نیوز گفت:

اگر موضوع بحث پایان دادن به جنگ به قیمت شکست اوکراین یا به عبارت دیگر، وادار کردن ما به واگذاری قلمرومان است، بنابراین در این حالت، فکر می‌کنم که بایدن می‌توانست حتی ظرف پنج دقیقه به جنگ پایان دهد. ولی ما با این موضوع و تسلیم و شدن موافقت نمی‌کردیم.

رئیس جمهور اوکراین همچنین در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که قول داده ظرف ۲۴ ساعت جنگ را تمام کند، تصریح کرد که «ترامپ زمانی که در کاخ سفید بوده، فرصت چنین کاری را داشته است!»

وی دراین‌باره ادامه داد:

نیت و تمایل صرف برای پایان بخشیدن به جنگ، زیباست اما این تمایل و نیت باید براساس نوعی تجربه عینی باشد.

زلنسکی افزود:

به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ در دوران خودش (حضور در کاخ سفید) این فرصت ۲۴ ساعته را در اختیار داشت. ما آن زمان هم در جنگ بودیم، البته نه یک جنگ تمام‌عیار اما در بالاخره جنگ بود و آنطور که تصور می‌کنم، او در آن برهه چنین فرصتی را داشت اما احتمالا باید به اولویت‌های دیگری می‌رسید.

وی همچنین به این موضوع نیز اشاره کرد که از جانب برخی سیاستمداران «مشخص» در آمریکا، «نشانه‌های خطرناکی در زمینه کاهش کمک به اوکراین وجود داشته و دیده می‌شود.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.