×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
یازدهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت

به گزارش اقتصادکلان به نقل از شبستان، آرمان نصراللهی معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان کردستان اظهار کرد: فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت به عنوان شاخص‌ترین برنامه محوری حوزه هنری به زودی اعلام و این جشنواره در شهر سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: سنوات قبل این جشنواره با حضور دف‌نوازان در سنندج برگزار شد و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

نصراللهی به تغییر رویکرد حوزه هنری کشور در بحث برنامه‌ریزی‌های فرهنگی وهنری پرداخت و افزود: در رویکرد جدید حوزه هنری در سطح کشور متناسب با ویژگی‌های بومی، قومی و اقلیمی در قالب سند زیست بوم و سند تحول هر استان به برنامه‌ریزی می‌پردازد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: در کردستان با همکاری همکاران استانی برنامه‌های ویژه و شاخصی با عنوان «هنر کُرد ایرانی» در نظر گرفته شده است که از سال گذشته آغاز و در یک دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و به صورت مستمر مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

نصراللهی، افزایش تعاملات فرهنگی و هنری با اقلیم کردستان عراق را از موضوعاتی دانست که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و ابراز امیدواری کرد، با فراهم‌سازی بسترهای لازم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی ظرفیت دفتر حوزه هنری بیجار را نیز از مزیت‌های حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد و گفت: در کنار این ظرفیت زیر ساخت‌های فرهنگی و سالن‌های سینمایی استان از دیگر مزیت‌هایی است که حوزه هنری کردستان از آن بهره‌مند است.

وی از وجود  ۱۵ سالن سینمایی با کاربری‌های مختلف، ۳ گالری هنری، استودیو صدا و دوبله، کتابخانه تخصصی هنر، خانه کارتون و کاریکاتور به عنوان ظرفیت‌های حوزه هنری کردستان یاد کرد و گفت: از همکاری و تعامل با حوزه هنری کرمانشاه و دیگر استان‌های همجوار استقبال خواهیم کرد و با برنامه‌ریزی و قرار دادن توانمندی‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک در بحث تولید آثار هنری می‌توان شاهد اتفاقات ارزشمندی بین استان‌های همجوار باشیم.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.