×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
سرمایه‌گذاری، کلیدواژه رشد واقعی کشاورزی در کردستان

به گزارش اقتصادکلان، پرویز اوسطی نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در نشست فعالان اقتصادی و شورای بانک‌های استان کردستان که با حضور وزیر اقتصاد؛ برگزارشد اظهار داشت: در تمام کشورهای دنیا سهم ارزش افزوده کشاورزی بالاست و بخشی از آن در همین حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود اما متاسفانه در کشور ما تولید خصوصا در حوزه کشاورزی مظلوم واقع شده است.

وی سرمایه‌گذاری را کلیدواژه رشد واقعی کشاورزی در کردستان خواند و گفت: به دلیل حاکمیت نقدینگی در کشور باید بروکراسی اداری که یکی از موانع اصلی سرمایه‌گذاری در استان است، رفع شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر کردستان دارای رتبه نخست کشت توت‌فرنگی است، افزود: در گذشته ۹۰ درصد توت‌فرنگی کشور در کردستان تولید می‌شد اما اکنون به ۶۵ درصد کاهش یافته است که تلاش برای حفظ این‌ جایگاه را می‌طلبد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی خام فروشی توت‌فرنگی را از آسیب‌های تولید این محصول خواند و گفت: باید برای رفع این آسیب به سمت صنعتی شدن تولید توت‌فرنگی حرکت کنیم.

رحیمی بر ضرورت توسعه فضاهای‌ گلخانه‌ای در کردستان تاکید و اظهار کرد: نهضت ساخت گلخانه در استان باید آغاز شود و به جایگاه نخست در ایجاد ظرفیت گلخانه‌ تبدیل شود.

کردستان نیازمند تحول و رونق تولید

شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه تولید در کردستان خوابیده‌ است اظهار داشت: متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی موجود، تولیدکنندگان کردستانی به نوعی دچار افسردگی شده‌اند و کردستان نیازمند تحول و رونق تولید است.

به گفته وی، حمایت از تولید را بهترین راهکار برای امید آفرینی در جامعه و ایجاد تغییر و تحول در کشور خواهد بود.

قاسمی پور با اشاره به اینکه علی‌رغم گذشت چندین سال اجرای طرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری در هیچ کجای کشور عملیاتی نشده است، تصریح کرد: سهم استان کردستان در این طرح دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که انتظار داریم محقق شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.