×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
پایان گازرسانی در شهرستان مرزی مریوان

همزمان با سالروز ولادت حضرت قائم(عج)، استاندار کردستان امروز به این شهر سفر و در جشن پایان گازرسانی به شهر چناره و ۱۷ روستای باقیمانده بخش‌های سرشیو و کوماسی این شهرستان مرزی حضور یافت. اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این مراسم با ابراز خرسندی از اینکه همه روستاهای فاقد گاز در شهرستان مریوان به جمع روستاهای گازدار استان پیوستند، اظهار داشت: امروز دیگر نگرانی اهالی این روستاها، بابت تأمین سوخت‌، برای همیشه برطرف شد. امیدوارم این خدمات گرمابخش زندگی روستائیان شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از سال گذشته آغاز و امروز به بهره‌برداری رسید، گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، گازرسانی به چناره و ۹۵ روستای کردستان بود که ۲۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای تحقق هدف در نظر گرفته شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه برای نصب هر علمک ۴۵ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: علاوه بر اتمام این پروژه‌های در نقطه صفر مرزی کردستان، عملیات گازرسانی به سایر روستاهای فاقد گاز در استان نیز در حال انجام بوده و امیدوارم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد تا همه روستانشینان از این نعمت بهره‌مند شوند.

زارعی‌کوشا خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم را اولویت برنامه‌های دولت در کردستان عنوان کرد و یادآور شد: امروز نقطه صفر مرزی مریوان علی‌رغم شرایط سخت و مسیر صعب‌العبور از گاز برخوردار بوده و در آینده نزدیک نیز بنیاد علوی در بخش‌های سرشیو و کوماسی این شهرستان، طرح‌های محرومیت‌زدایی اجرا می‌کند.

احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز کردستان نیز با اشاره به اینکه این پروژه علی‌رغم سختی کار، با همت و تلاش شبانه‌روزی یک سال اخیر همکارانم به اتمام رسید، اظهار کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۶۰ روستای دیگر نیز در کردستان در حال انجام بوده و تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ضریب گازرسانی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و روستاهای استان ۹۸٫۵ درصد است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۳ شهر و یکهزار و ۵۷۳ روستای کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: سال آینده جشن اتمام گازرسانی در همه روستاهای استان گرفته می‌شود.

استاندار کردستان همچنین امروز ۳ واحد مسکونی پزشکان متخصص بیمارستان بوعلی مریوان به ارزش ۲۵ میلیارد ریال و مرکز تخصصی درمان ناباروری سطح ۲ این بیمارستان را با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رساند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.