×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
ایران مرجع سلامت در منطقه غرب آسیا/ توسعه عدالت همراه با تعالی سلامت استراتژی وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایران به عنوان یک کشور مرجع سلامت در منطقه غرب آسیا نام برد و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در حوزه سلامت نه تنها نیازهای درمانی خود تامین می‌کند بلکه مردم کشورهای همجوار برای درمان بیماری به ایران مراجعه می‌کنند.

به گزارش اقتصاد کلان، دکتر بهرام عین‌اللهی پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه) در جلسه شورای اداری استان کردستان که در دانشگاه‌ علوم پزشکی این استان برگزار شد ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی برای کشور عزیزمان به همراه داشته است که یکی از بزرگترین این دستاوردها در حوزه سلامت است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در دوران قبل از انقلاب علی رغم وابستگی صد‌ در صدی به غرب، در حوزه سلامت دچار عقب‌افتادگی فراوانی بودیم، گفت: مردم ایران در زمان رژیم طاغوت برای کوچکترین درمان می‌بایست به اجبار به خارج از کشور عزیمت کنند و خدمات درمانی را از پزشکان بی کیفیت پاکستانی، بنگلادشی و هندی دریافت کنند.

عین‌اللهی افزود: استان کردستان تا قبل از انقلاب از داشتن دانشگاه‌علوم پزشکی محروم بود و در سال ۱۳۶۹ دانشکده و در سال ۱۳۷۱ دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاسیس شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ایران به عنوان یک کشور مرجع سلامت در منطقه غرب آسیا نام برد و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در حوزه سلامت نه تنها نیازهای درمانی خود تامین می‌کند بلکه مردم کشورهای همجوار برای درمان بیماری به ایران مراجعه می‌کنند.

عین‌اللهی به بیان سیاست‌های وزارت بهداشت پرداخت و تصریح کرد: استراتژی وزارت بهداشت توسعه عدالت همراه با تعالی سلامت است و برای تحقق این مهم باید استعداد های تمام نقاط کشور به ویژه مناطق محروم شکوفایی و از آن‌ها بهره کامل را ببریم.

وی بزرگترین مولفه سلامت را، عدالت دانست و گفت: را‌ه‌اندازی بخش پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج، با رعایت تمام استاندارد‌های جهانی، نمونه بارز تحقق عدالت در حوزه سلامت است.

عین‌اللهی به بحث تعالی سلامت پرداخت و افزود: ما نباید به وضعیت فعلی قانع باشیم چرا که قادر به انجام کارهای بزرگ برای اولین بار در دنیا، خواهیم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: استان کردستان نیازمند تاسیس یک دانشگاه دارو سازی است، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این دانشگاه به سمت خود‌ کفا بودن استان حرکت کنیم.

به گفته وی؛ رشد جامعه از نظر اجتماعی، با ایجاد اعتماد بنفس در استعداد‌های پزشکی تحقق خواهد یافت.

عین‌اللهی اشاره به اینکه دومین تجارت دنیا پس از نفت، دارو است، عنوان کرد‌:کارتل های داوریی اجازه دسترسی به سایر روش‌ها را نمی‌دهند.اما علوم نوین پزشکی به سراغ روش‌های جدید در حوزه درمان و پیشگیری رفته است.

گفتنی است؛ دکتر اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در نشست رسمی شورای اداری این استان اظهار داشت: علی رغم همه سنگ اندازی‌هایی که دشمنان به ویژه در استان کردستان صورت دادند، اقدامات بزرگی در این استان اتفاق افتاده که نمونه برجسته ای از برکات جمهوری اسلامی بوده است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان دولت گذشته و در ابتدای دولت سیزدهم گرفتار بدهی‌های چند صد میلیاردی و مطالبات پرسنل و ..‌. بود که با نگاه ویژه و تلاش‌هایی که در دولت سیزدهم صورت گرفت به ویژه حضور دکتر عبدالملکی در راس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مسیر توسعه و پیشرفت علمی مجددا هموار شد.

دکتر محسن فتحی نماینده مردم سنندج در مجلس در این مراسم گفت: از  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتظار داریم که کردستان را نقطه یابی کرده و این استان برای درمان سرطان به عنوان پایلوت منطقه غرب کشور قرار بگیرد.

وی در همین رابطه افتتاح و بهره‌برداری از پت سی تی اسکن بیمارستان کوثر و بخش تشخیص مغز استخوان بیمارستان بعثت سنندج را در شکوفایی توریست درمانی موثر عنوان کرد.

دکتر برهان عبدالملکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سنندج با تاکید بر اینکه ۲۵ پروژه به صورت ویدیو کنفرانس توسط مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد، گفت: ۶۵ پروژه با پیشرفت ۴۰ تا ۹۰ درصد در بخش روستایی به زودی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.