×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
برپایی ۱۵ غرفه صنایع‌دستی کردستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران

 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برپایی ۱۵ غرفه صنایع‌دستی استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع ‌وابسته تهران خبر داد.

به‌ گزارش اقتصاد کلان، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در این‌باره گفت: هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صنعتگران کردستانی با حضور در این رویداد فرهنگی، تولیدات ارزشمند خود را در ۱۵ غرفه به نمایش می‌گذارند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در سالن ۸ این نمایشگاه و به‌منظور معرفی تولیدات و آثار هنرمندان و صنعتگران استان، ۱۲ غرفه شامل رشته‌های نازک‌کاری، ارغوان‌بافی، میناکاری، قلم‌زنی، سفال‌گری، البسه محلی و… در فضایی به مساحت ۱۲۳ مترمربع برپا می‌شود.

او عنوان کرد: همچنین با جانمایی ۴ فضای اختصاصی در غرفه اصلی استان کردستان در سالن ۳۸ این نمایشگاه، تولیدات شهر جهانی کلاش و روستاهای ملی گلیم‌بافی، شال‌بافی و شهر خلاق موسیقی به‌صورت ویژه معرفی می‌شود.

مهرزاد افزود: معرفی صنایع دستی شاخص استان در سطح ملی و بین‌المللی یکی از اهداف مهم این اداره‌کل در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امیدواریم با هم‌کاری و هم‌افزایی همه بخش‌ها بتوانیم در این رویداد فرهنگی اتفاقات خوبی را برای توسعه گردشگری استان رقم بزنیم.

او بیان کرد: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.