×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ؛ تعداد صنایع بهره مند از گازطبیعی در استان کردستان به ۲۴۷۷ مورد رسید

 

احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت : بستر مناسبی برای تامین انرژی واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شده و تعداد صنایع بهره مند از گاز طبیعی به ۲۴۷۷ مورد رسید است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: ناگفته نماند که منابع عظیم گاز ایران می‌تواند در تحقق اهداف استراتژیک اقتصاد ملی و اصلاح اقتصادی کشور نقش‌آفرینی نماید و در سالی که توسط مقام عظمی ولایت بنام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده است واحده ای تولیدی و صنعتی دغدغه ای برای تامین انرژی نداشته باشند.

وی افزود :با در نظر گرفتن جایگاه و نقش راهبردی منابع عظیم گاز در سیاست‌های کلان اقتصادی، این صنعت قادر خواهد بود در صف ارکان اصلی و اساسی توسعه و رشد واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد و این نقش در استان کردستان نیز موجب تامین پایدار انرژی برای صنایع شده است.

فعله گري يادآور شد: در استان كردستان ۱۸۲۸ واحد صنعتي و تولیدی مشمول مصوبه شوراي اقتصاد شناسايي شده كه سالانه بيش از ۵۲ ميليون ليتر سوخت مايع مصرف مي كردند كه با برنامه ريزي صورت گرفته به ترتيب اولويت ، صنايع پر مصرف و داراي آلايندگي فراوان گازدار شده اند كه تا كنون ۱۰۵۸ واحد تولیدی و صنعتي مصوبه شورای اقتصاد تحت پوشش گاز طبيعي قرار گرفته اندکه ۱۸۳ مورد آن درسال جاری اتفاق افتاده است .

مديرعامل شركت گاز كردستان در ادامه بر روند اجراي مصوبات شوراي اقتصاد تاكيد كرد و ادامه داد : با گازرساني به تعداد ۱۰۵۸ واحد صنعتي مصوبه شوراي اقتصاد ، ۸۴۵ كيلومتر شبكه گذاري و ۱۲۰۰ ميليارد ريال هزينه صرف گرديده است .

وي تاكيد كرد: شركت گاز استان كردستان پروژه ها را به گونه ای طراحي مي كند كه بتواند علاوه بر پوشش جمعیت روستایی ، صنايع توليدي را تحت پوشش قرار داده و به توسعه فراگير استان كمك كند.

مدير عامل شركت گاز استان كردستان ضريب نفوذ گاز طبيعي در بخش صنايع اين گونه تشريح كرد: كل صنايع شناسايي شده در مجموع ۵۲ ميليون ليتر سوخت مايع مصرف مي كنند كه با تحت پوشش قرارگرفتن صنايع مصوبه شوراي اقتصاد تا پایان آذرماه سال جاري حدود ۴۶ ميليون ليتر حجم جايگزيني گاز طبيعي صورت گرفته است كه در مجموع از لحاظ تعداد ۵۸ درصد از صنايع را شامل مي گردد ولي از لحاظ مصرف ۸۶ درصد از حجم جايگزيني را در برمي گيرد كه اين امر به علت تحت پوشش قرارگرفتن صنایع پرمصرف در سطح استان کردستان است.

مدير عامل شركت گاز استان كردستان در ادامه سخنانش در مورد فرارسیدن فصل سرما و اولویت قرار گرفتن تامین گاز منازل مسکونی گفت : در فصل سرد سال که میزان مصرف منازل مسکونی افزایش می یابد اولویت اصلی و اساسی شرکت گاز استان کردستان تامین گاز مصرفی منازل مسکونی است و این شرکت انتظار دارد ادارات و واحدهای صنعتی پر مصرف در این ماه های سرد پیش رو با بهینه کردن مصرف و ذخیره سازی سوخت دوم ، شرکت گاز استان کردستان را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند .

لازم به ذکر است تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی بهره مند از گاز طبیعی در بخش صنایع عمده ۵۹۲ ، صنایع جزء ۱۸۱۲ و ۱۹ شهرک صنعتی و ۵۴ جایگاه سی ان جی ((CNG می باشد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.