×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران و واحد‌های تولیدی ضروریست

 

معاون امور اقتصادی استانداری کردستان: مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها باید در راستای جذب سرمایه‌گذار و رفع مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی احساس مسئولیت کرده و به صورت ویژه از آنان حمایت کنند.

حامد قادر زاده صبح روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان با بیان اینکه این جلسه با هدف توسعه سرمایه‌گذاری و بررسی رفع مشکلات پیش روی تولیدکنندگان تشکیل شده‌ است، اظهار داشت:
عدم حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران فعالیت اقتصادی آنان را از بین می‌برد و هزینه‌ی آن برای جامعه زیاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کردستان با بسیاری از مناطق توسعه یافته کشور متفاوت است، گفت: مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها باید در راستای جذب سرمایه‌گذار و رفع مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی احساس مسئولیت کرده و به صورت ویژه از آنان حمایت کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری کردستان تصریح کرد: وضعیت کنونی کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط عادی قرار ندارد، بنابراین نیازمند تصمیمات متفاوت و خارج از روال عادی و طبیعی برای پویایی است.

قادرزاده افزود: عده‌ای با فعالیت‌های غیر مولد به دنبال تضعیف فعالان واقعی اقتصادی هستند، بنابراین باید با تصمیمات درست و کاربردی از تولیدکنندگان و کارآفرینان خود حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام چنانچه واحد تولیدی در معرض ورشکستگی قرار گیرد مشمول زکات می‌شود و این مسئله بیانگر حمایت همه‌جانبه از آنان است تا فعالیت اقتصادی متوقف نشود.

معاون امور اقتصادی استانداری کردستان در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: با سرمایه گذارهایی که بعد از عملیاتی شدن کامل منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان انجام می‌شود، بی گمان سیمای اقتصادی استان کاملا متحول خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه به ارائه گزارش روند فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: از ابتدای تشکیل این کارگروه تاکنو ۱۸۰ جلسه تشکیل و یک هزار و ۵۳۳ پرونده در جلسات مطرح شده است.

بختیار خلیقی با بیان اینکه تعداد مصوبات این کارگروه ۲ هزار و ۷۷۰ مورد بوده است، گفت: تا کنون از مجموع مصوبات کارگروه، ۲ هزار و پنج مصوبه به عبارتی ۷۲ درصد آن اجرایی شده است.

به گفته وی، ۷۶۵ مصوبه معادل ۲۸ درصد کل مصوبات این کارگروه در دست اقدام و پیگیری است.

لازم به ذکر است در این جلسه، مشکلات و موانع ۱۳ طرح اقتصادی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی در این خصوص به تصویب رسید.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.