×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024
نشست مجدد اعضای برجام با هیات آمریکا در وین بدون حضور ایران

نماینده روسیه در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم ها علیه ایران. از نشست مجدد اعضای برجام بدون ایران با هیات آمریکا خبر داد.

 نماینده روسیه در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌ها علیه ایران. از نشست مجدد اعضای برجام (بدون ایران) با هیات آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، میخائیل اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: عصر امروز (دوشنبه) شرکت کنندگان برجام (بدون ایران). و آمریکا مجدداً برای مقایسه متون گرد هم آمدند. جلسه نسبتاً کوتاهی بود.

وی افزود: با توجه به برخی ابهامات در این زمینه، اجازه دهید تاکید کنم. که در بسیاری از مواقع اعضای برجام از جمله ایران در غیاب ایالات متحده ملاقات می‌کنند.

اولیانوف در توئیتی دیگر به نشست روسیه و آمریکا در مذاکرات وین اشاره کرد و نوشت: یک نشست دیگر روسیه و آمریکا در جریان گفتگوهای وین. گفتگوی دوجانبه ما بر اساس وحدت هدف (که همان احیای برجام است) هدایت می شود و بسیار عمل گرایانه است.

وی ادامه داد: این عمل شایسته گسترش به سایر حوزه های مورد علاقه مشترک است.

گفتنی است که هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها عصر دوشنبه دو هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد و کماکان ادامه دارد.

دور هشتم مذاکرات وین از چند روز قبل آغاز شده است که پس از جلسه کمیسیون مشترک برجام، دیدارهای رسمی و غیررسمی نمایندگان کشورهای عضو برجام و کارشناسان آن ها در روزها و در چارچوب های مختلف در حال برگزاری بوده است.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام