×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024
بسیاری به خود جرات مطرح شدن به عنوان استاندار کردستان داده اند!


در گفتگوی اختصاصی اقتصاد کلان با نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی

مریوان شهر فاقد کمربندی

در این شرایط همه باید برای انتخاب استانداری توانمند تلاش کنند، اولویت باید با نیرو های بومی باشد و آشنایی با ساختار وزارت کشور نیز باید به عنوان ملاک انتخاب باید مورد توجه باشد، مجمع نمایندگان استان با گزینه های نهایی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

تاکید بر ضرورت توجه ویژه به زیرساخت های ناقص حمل و نقل مریوان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی
ساماندهی مرز باشماق، تکمیل جاده سنندج – مریوان و کمربندی مریوان اولویت های اصلی زیرساخت های حمل و نقل شهرستان

دکتر شیوا قاسمی پور نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار اقتصاد کلان با اشاره به وضعیت نامناسب و ناقص زیرساخت های حمل ونقل مرز باشماق مریوان به عنوان یکی از مرز های بین المللی کشور، ارتقای زیرساخت های حمل و نقل در این مرز زمینی را مستلزم توجه ویژه و تزریق بودجه های جهشی دانست و افزود در چند جلسه عمومی کمیسیون ها و نیز در جلسه مجمع نمایندگان استان با وزیر جدید راه وشهرسازی به صورت موکد ساماندهی مرز باشماق، تکمیل جاده ناتمام سنندج مریوان و نیز موضوع بسیار مهم کمربندی این شهر را به عنوان مطالبه اصلی مردم حوزه انتخابیه مطرح نموده و به امید خدا با توجه به وعده همکاری در این خصوص، تا تحقق این طرح های مهم پیگیری ها ادامه خواهد داشت.
دکتر قاسمی در این گفتگو افروزد: علی رغم تلاش های قابل تقدیر در خصوص جاده مریوان – سنندج در مدت اخیر، متاسفانه این محور که دو دهه از کلنگ زنی آن می گذرد اکنون به صورت ناقص مورد بهره برداری قرار گرفته و پل گاران، تقاطع این محور جدید با مسیر مریوان- سقز در حال اجرا است که نیازمند توجه بیشتر است. نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن تقدیر از تلاش های شهرداری مریوان در موضوع کمربندی این شهر، به ضرورت جدیدت وزارت راه وشهرسازی در این پروژه مهم اشاره و عنوان کرد: مریوان به عنوان شهر تجاری – مرزی فاقد کمربندی واقعا در این حوزه مشکل جدی دارد و نیازمند توجه است.
در ادامه و با توجه به پرسش خبرنگار اقتصاد کلان از ایشان در موضوع انتخاب استاندار کردستان افزودند: در این ایام بسیاری افراد به خود جرات داده و خود را به عنوان استاندار استان کردستان مطرح کرده اند. در این راستا مقرر شده که با عنوان مجمع نمایندگان استان کردستان با گزینه های نهایی جلسه ای داشته باشیم و مطالبات مردم استان را با گزینه ها مطرح کنیم. قاسمی در موضوع ویژگی های استاندار کردستان افزود: اولویت می بایست با نیروهای بومی می باشد و تلاش شود برای اولین بار از ظرفیت نیرو های بومی اهل سنت استفاده شود و حدالمقدور گزینه انتخابی خارج از مجموعه وزارت کشور نباشد و با مجموعه آشنایی کافی در راستای تحقق توسعه استان داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.