×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024
روزنامه روسی: اسرائیل مدرکی درباره تهدید از سوی ایران ارائه نکرده است

روزنامه «کومیر ساینت» ( Comir Saint ) چاپ روسیه اعلام کرد: به رغم درخواست مکرر، رژیم اسرائیل تاکنون هیچ مدرکی درباره تهدیدش از سوی ایران در سوریه، به مسکو ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان، این روزنامه روسی در مقاله‌ای که امروز (یکشنبه) در پایگاه اطلاع رسانی «اثیر» سوریه منتشر شد، نوشت: در حالی که طرف صهیونیست ادعا می‌کند که دلیل حملاتش به برخی مناطق سوریه حضور ایران در خاک این کشور است، اما یک منبع دیپلماتیک روسیه فاش کرد که رژیم اسرائیل هیچ مدرکی در مورد تهدیدش از سوی ایران در سوریه به مسکو ارائه نکرده است.  

این روزنامه روسی به نقل از این دیپلمات ارشد روسیه که به نام وی اشاره نکرده، افزود: واقعیت عینی می‌گوید که حمایت ایران برای دولت سوریه بسیار مهم است و مسکو حضور «جنبش حزب الله» [ لبنان ] و مستشاران ایرانی [ در خاک سوریه ] را قانونی می‌داند. 

کومیر ساینت با تاکید بر اینکه مسکو به هر روشی از حملات رژیم اسرائیل به سوریه حمایت نمی‌کند، اما آن‌ها را نیز متوقف نکرده است، خاطرنشان کرد: نکته جالب این است که یکی از حملات رژیم اسرائیل به سوریه همزمان با سفر «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه اسرائیل به مسکو بود. 

این منبع دیپلماتیک روس به این روزنامه گفت که مسکو سهم حزب الله در مبارزه با تروریسم در سوریه و ایجاد ثبات در این کشور را به رسمیت می‌شناسد و هرگز آن را پنهان نکرده است. 

پایگاه اطلاع رسانی اثیر سوریه اضافه کرد: اظهارات این دیپلمات روس به روزنامه کومیر ساینت در حالی انجام می‌شود که برخی از رسانه‌ها تلاش دارند، ایده اختلافات ایران و حزب الله از یک طرف و روسیه از سوی دیگر بر سر حضور در سوریه را ترویج دهند. 

این رسانه‌ها بدون اعلام جزئیات، دیدار هیاتی از حزب الله از مسکو که بنا به دعوت مقامات روسیه در نیمه ماه مارس انجام شد را اختلاف بین مسکو و حزب الله برای حضور در سوریه دانستند، اما روزنامه لبنانی «الاخبار» برخی از جزئیات خود را به نقل از منابع خود اعلام کرد و اینکه مسکو در آن زمان به هیات حزب الله اطمینان داد که حضور آن‌ها در سوریه برای مقابله با گروههای تروریستی ضروری است.  

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.