×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 11 May , 2024
۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران روستاهای بوکان اختصاص یافت

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه روستاها در اولویت برنامه ها قرار دارد، گفت: برای عمران ۱۳ روستای این شهرستان ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

“انور حبیب زاده بوکانی” روز چهارشنبه در دیدار با مردم ۹ روستای دهستان “فیض الله بیگی” از توابع بخش مرکزی بوکان که با حضور بخشدار و مسوولان اجرایی این شهرستان برگزار شد، افزود: با استفاده از این اعتبار که از بخش عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جذب شده، آسفالت و اجرای طرح هادی در این تعداد روستاهای بخش مرکزی و سیمینه اجرا خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات روستانشینان بخش مرکزی بوکان ادامه داد: عدم گازرسانی، زیرسازی و آسفالت راه روستایی و عدم برخورداری از اینترنت روستایی بیشترین مشکلات مردم مناطق روستایی بخش مرکزی است که مردم خواهان رفع آن هستند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تعمیر، تجهیز و راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت بخش سیمینه بوکان ۳۰ میلیاد ریال توسط بخش خصوصی هزینه خواهد شد که این امر باعث می شود که آسفالت راه روستایی شهرستان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی از فعال سازی دوباره پروژه های راه سازی و بهره برداری از فاز اول کنارگذر بوکان خبر داد و اضافه کرد: در چند هفته گذشته طرح ۲ بانده کردن محور بوکان به میاندوآب به طول ۲ کیلومتر به زیر بار ترافیک رفت.

حبیب زاده، افزود: با هدف بهبود ارائه خدمات به روستاییان بوکان، در دیدار با وزیر کشور ایجاد ۲ بخشداری جدید در بوکان و تبدیل شدن فرمانداری بوکان به فرمانداری ویژه مورد بحث قرار گرفت که طرح آن توسط وزارت کشور تهیه و تقدیم هیات دولت شده است.

در این دیدار که مسوولان جهاد کشاورزی، بخشداری مرکزی، آب و فاضلاب، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره توزیع برق بوکان حضور داشتند نماینده مردم بوکان با اهالی ۹ روستای بخش مرکزی ملاقات و گفت و گو و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد.

طرح هادی تاکنون در ۴۲ روستای بوکان اجرا شده است که ۲۴ روستای آن در بخش مرکزی و ۱۸ روستا در بخش سیمینه است که ۲۶ درصد روستاهای این شهرستان را شامل می شود.

بوکان دارای ۱۷۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و سیمینه است؛ این شهرستان دارای ۲۵۸ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر آن در شهر مابقی در روستا زندگی می کنند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.