×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
ایدئولوژی سازنده «بیگانه‌ای با من است» نمایش تبعات دروغ بود

 بازیگر سریال «بیگانه ای با من است» گفت: این سریال ایدئولوژی سازنده را در خود حمل می‌کرد و بدون این که شعار بدهد تبعات دروغ و دروغگویی را نشان می‌داد.

به گزارش اقتصاد کلان، ایوب آقاخانی امروز (سه‌شنبه، دوازدهم اسفند) در نشست خبری مجازی این سریال افزود: برخی آثار تلویزیون معانی سترگی دارد ولی در انتخاب ظرف مناسب برای انتقال معنا دچار اشتباه می شوند. اما در سریال بیگانه ای با من است بین عناصر مختلف برای انتقال غیرمستقیم ایدئولوژی هماهنگی وجود داشت.  

وی با تشریح شخصیت جاوید سنایی که خودش آن را بازی می‌کرد توضیح داد: من توقع داشتم مخاطب به من ناسزا بگوید. امروز در روابط عمومی صداوسیما تلفنی با افرادی صحبت کردم که فاقد تحصیلات مرتبط بودند. همه درباره بازی خوب من حرف می زدند و این کیفیت را متوجه می‌شدند. مخاطبان امروزی من و شخصیت را یکی نمی دانند. اما در دهه های پیش شخصیت‌های منفی سرزنش می‌شدند.

آقاخانی یکی از سختی های بازیگری را غافل نشدن از وجوه انسانی نقش دانست و افزود: یک شخصیت منفی از طریق دیالوگ‌ها و موقعیتی که در آن قرار گرفته معرفی می‌شود.

این سریال با کمترین ممیزی پخش شد

کارگردان سریال بیگانه ای با من است درباره نحوه پیوستن به پروژه توضیح داد: سر کار قبلی‌ام یعنی ماه و پلنگ خیلی اذیت شدم و به همین خاطر تمایل به همکاری و ساخت سریال نداشتم. اما وقتی شنیدم بهروز مفید قرار است تهیه کننده باشد تردیدها را کنار گذاشتم. چند بار قرار بود کار مشترک داشته باشیم که اتفاق نیفتاد. وقتی دیدم بیگانه ای با من است قصه و تهیه کننده خوبی دارد تصمیم به ساختش گرفتم.

احمد امینی افزود: این سریال سال ۹۶ به من پیشنهاد شد و خلاصه داستانی ۲۰ تا ۳۰ صفحه‌ای داشت. فروغ فروهیده کل سال ۹۷ را درگیر نوشتن بود و زحمت طاقت رسایی کشید. هر هفته می‌نوشت و من و تهیه کننده ایراد می‌گرفتیم. یکی دو هفته پیش از ایشان عذرخواهی کردم. چون بعضی مواقعی به خاطر متن خیلی سخت گیری کردم و تند شدم. امیدوارم باز هم بتوانم با این نویسنده همکاری کنم.

این کارگردان با تشکر از آرش معیریان تاکید کرد: با توجه به مقطع زمانی سریال  و هزار و ۱۱۷ پلان جلوه‌های ویژه فرصت کارگردانی فصل دوم را نداشتم و فصل دوم  را به همکار خوبم آرش معیریان سپردم. ایشان زحمت ۱۴ قسمت از سریال را بر دوش گرفت. معمولا کارگردان‌ها کارهای نصفه را قبول نمی‌کنند و انجام نمی دهند. ولی وی خلق و خوی شریفی دارد و با روی باز به ما پیوست.

وی با اشاره به تماس‌های گرفته شده با واحد ۱۶۲ گفت: اکثر بینندگان معتقد بودند پایان این سریال ما را راضی نکرده است. سوال آنها این بود که فاز سوم سریال را کی می سازید.

 زمان پخش سریال ماه و پلنگ خیلی اذیت شدم. ولی سریال بیگانه ای با من است با کمترین ممیزی پخش شد و باعث شد خاطره تلخی که از سریال ماه و پلنگ داشتم فراموش شود.

امسال ۳۱ سریال جدید پخش شد

مدیر روابط عمومی صداوسیما در ادامه این نشست ضمن تمجید از این سریال گفت: سریال شما نشان داد که تاوان دروغ در زندگی فردی و اجتماعی چیست. مردم در شرایط کرونایی بیشتر دنبال سریال‌های طنز هستند. ولی فاصله تعداد مخاطبان سریال «بیگانه ای با من است» با حدود ۲۷ درصد نزدیک به تعداد مخاطبان سریال طنز باخانمان با حدود ۳۰ درصد بود که این آمار موفقیت خوبی محسوب می‌شود. 

محمدحسین رنجبران با اعلام این خبر که امسال ۳۱ سریال جدید از تلویزیون پخش شده تاکید کرد: بر سر کیفیت سریال‌ها باید بحث شود. ولی ساخت این تعداد سریال در شرایط کرونایی یک مجاهده تمام عیار است.

بهروز مفید، تهیه کننده سریال نیز در بخشی از نشست با گرامیداشت یاد و خاطره پرویز پورحسینی گفت: این سریال سومین همکاری من با ایشان بود. مرحوم دو ویژگی مهم داشت. یکی این که سر صحنه بسیار حرفه ای و منظم بود. دوم برای مادرش حرمت زیادی قائل بود و هنگام کار بیشترین نگرانی‌ رسیدگی به وی بود. 

در فکر ساخت فصل سوم هستیم

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما نیز در این نشست با اشاره به سابقه سازندگان سریال در زمینه تولید آثار گفت: این سریال با بهره مندی از گروه تولید مجرب و تلفیق آن با استفاده از چهره ای جوان و کمتر شناخته شده  توانست نظر مخاطبان را جلب کند و استقبال از این سریال ما را به اندیشیدن درباره فصل سوم آن مصمم کرد.

داستان سریال در سه دهه ۶۰،۷۰ و ۹۰ رخ می داد و این با توجه به اینکه ما امکانات مربوط به یک دهه خاص را برای نمایش نداریم کار را پیچیده می‌کرد که با استفاده از جلوه‌های ویزه و تلاش سازنگان به خوبی محقق شد.

بهرنگ ملک‌محمدی همچنین از پخش برنامه همبازی از تولیدات جدید شبکه در ایام نوروز خبر داد که با طراحی نوید محمودی و کارگردانی سروش محمدزاده از چند روز پیش از عید پخش آن آغاز می‌شود.

احمد امینی کارگردان، بهروز مفید تهیه کننده و بازیگرانی چون ایوب آقا خانی و سامرند معروفی از جمله عوامل سریال بیگانه ای با من است بودند که در این نشست خبری آنلاین حضور داشتند. آنها پیش از شرکت در نشست خبری در سامانه ۱۶۲ به تماس های مردمی‌پاسخ گفتند.

بیگانه ای با من است درامی خانوادگی است که برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه و تولید شده است.

از بازیگران فصل اول این سریال می توان به: شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل‌طهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه اشاره کرد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.