×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
فرماندار: کاشان نیازمند توجه ویژه رسانه‌هاست

 فرماندار ویژه کاشان گفت: این شهرستان با داشتن مفاخر، ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف و اقدام‌های انجام شده، نیازمند توجه بیش از پیش رسانه‌ها است.

به گزارش اقتصاد کلان، علی‌اکبر مرتضایی در دیدار با محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مدیران و مسوولان کاشان تنها به گلاب، فرش دستبافت و خانه‌های تاریخی این شهرستان بسنده نکردند، بلکه پژوهشگران دانشگاه این شهرستان با یک تحقیق علمی پی بردند که صادرات کاشان از ۱۳ استان کشور بیشتر است.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی تولیدی کوچک و بزرگ در کاشان اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و مشکل‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹، یک کارخانه در کاشان در سال‌جاری زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را در این منطقه فراهم کرد.

فرماندار کاشان تصریح کرد: اکنون نزدیک به چهار هزار نفر نیرو از  ۱۸ استان کشور در یکی از شرکت‌های خودروسازی در کاشان فعالیت می‌کنند و برخی از تولیدات کارخانه‌های این شهرستان تنها یک نمونه در کشورهای خارجی دارد.

مرتضایی، منطقه ویژه اقتصادی را فرصت بسیار خوبی برای صادرات و واردات کالاهای منطقه کاشان عنوان و اضافه کرد: این منطقه تحول اساسی در مرکز کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با یادآوری میراث غنی فرهنگی و تاریخی کاشان از جمله تپه‌های هفت هزار ساله سلیک به عنوان نخستین مرکز شهرنشینی در جهان گفت: این شهرستان از نخستین پایگاه‌های مذهب تشیع در ایران بوده است.

فرماندار کاشان با تاکید بر لزوم تدوین کتابی با عنوان «نگاهی دو باره به کاشان» گفت: این منطقه دارای تاریخ پرافتخار است که باید دوباره به آن پرداخته شود.

به گفته وی، باغ تاریخی فین کاشان پیش از شیوع ویروس کرونا رتبه نخست بازدید گردشگران در کشور را به خود اختصاص داده بود.

مرتضایی گفت: کاشان تنها شهرستان دارای نماینده ولی فقیه در کشور و نشان‌دهنده نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به این منطقه است. 

وی با بیان اینکه کاشان پس از قم درگیر ویروس کرونا در کشور شد، افزود: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از تجربه‌های کاشان برای مبارزه به بیماری کووید ۱۹ نام برد و از این شهرستان در اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در کنار نام ۲ شهر دیگر در جهان یاد کرد.

مرتضایی با تببین برخی اقدام‌ها و دستاوردهای اخیر در شهرستان کاشان گفت: با وجود تنگناهای مالی طرح زیرگذر کاشان با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است و تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار کاشان راه‌اندازی رادیو کاشان، وجود ۵۰ حافظ نهج‌البلاغه، رسیدگی به تصرف‌های غیرقانونی تپه‌های سیلک، رونمایی از تقویم گردشگری، کسب رتبه نخست طرح‌های عمرانی در استان اصفهان، دارا بودن بیشترین خیران سلامت در کاشان را از دیگر اقدام‌ها، مزیت‌ها و توانمندی‌های کاشان نام برد.

وی اظهار داشت: کاشان و آران و بیدگل از یک پیکر و فقط دارای مرز جغرافیایی جداگانه هستند اما فرهنگ و پیشینه این ۲ شهرستان به طور کامل مشابه است.

محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوی اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه فعالیت های رسانه‌ای در این شهرستان افزود: سابقه تاریخی و فرهنگ‌ غنی مردم کاشان خود گویای جایگاه این خطه در فرهنگ و هنر ایران زمین است.

در این دیدار محمدرضا نادری معاون خبر و فاطمه نوری جهانگرد مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، میثم نمکی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهران سرمدیان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و محمدرضا جهان‌مهین مسوول روابط عمومی فرمانداری کاشان نیز حضور داشتند.

فرماندار ویژه کاشان پس از دیدار با مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تولید و انتشار فراورده‌های رسانه‌ای به صورت متنی، صوتی و تصویری در ایرنا قرار گرفت.

در حاشیه بازدید مسوولان شهرستان کاشان از خبرگزاری جمهوری اسلامی، پرونده خبری “کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران” در تارنمای ایرنا مرکز اصفهان تشکیل و جانمایی شد.

شهرستان کاشان از ۲۱ مهر امسال به مدت ۲ سال به عنوان نخستین پایتخت نهج‌البلاغه کشور نام‌گذاری شده است؛ افزون بر ۵۰ نفر حافظ نهج‌البلاغه، یک هزار و ۲۰۰ نفر حافظ بخش‌هایی از این کتاب ارزشمند، ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن مجید و ۱۵ نفر حافظ کل صحیفه سجادیه در شهرستان کاشان آموزش دیده‌اند.     

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و در طول بیش از هشت دهه فعالیت، افزون بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه های داخلی و خارجی بوده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.