×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024
عطوان: توانمندی محور مقاومت رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است

به گزارش اقتصاد کلان، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم چاپ لندن به افزایش قدرت موشکی حزب الله لبنان اشاره کرد و نوشت که توانمندی فزاینده محور مقاومت، رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است.

وی در سرمقاله امروز رای الیوم افزود: این روزها گزارش های رسانه ای فراوانی در باره تشدید نوعی رعب و  وحشت در میان صهیونیست ها وعناصر ارتش و مقام های دولتی رژیم صهیونیستی منتشر می شود.

در حال حاضر، تنها ما از نگرانی و رعب و وحشت حاکم بر دولت عبری سخن نمی گوئیم بلکه دولتمردان خودشان از این موضوع سخن می گویند. در همین رابطه ژنرال عیران نیف فرمانده تیپ روش های رزمی و نوگرایی در ارتش رژیم اسرائیل به روزنامه اسرائیل هیوم گفته است که اگر حزب الله میزان کمی و کیفی موشک های دقیق خود را افزایش دهد این موضع به معنای تحرک حتمی علیه آن است، زیرا این موشک ها بعد از تهدید اتمی ایران، دومین تهید علیه امنیت رژیم اسرائیل است.

ژنرال صهیونیست با بیان اینکه از نظر من تعداد مجاز این موشک ها و خط قرمز تلقی نشدن آن،۵۰۰ تا یکهزار فروند است، مدعی شد که ایران دیگر نه موشک بلکه دستگاه های بهبود دقت آن را به حزب الله قاچاق می کند. 
ژنرال «اسحاق بریک» نیز سه روز پیش در یک گفت و گوی  تلویزیونی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار فروند موشک از جمله صدها موشک نقطه زن اسرائیل را احاطه کرده که تنها سه فروند آن کافیست تا اسرائیل را  در خاموشی مطلق فرو ببرد. این موشک ها علاوه بر ایران و سوریه، در جنوب لبنان، نوار غزه، شمال یمن، غرب عراق مستقر می باشد.
ما از موشک های «الظافر» و  «القاهر» در دهه ۶۰ قرن گذشته میلادی سخن نمی گوئیم که صرفا روحیه ها را بالا می بُرد، بلکه سخن از موشک هایی است که عملا تاسیسات نفتی آرامکو در بقیق و جده را ویران کرد و به ریاض، ینبع ، پایگاه هوایی خمیس مشیط و فرودگاه ابها رسید و پس از آنکه نوع پیشرفته موشک های پاتریوت آمریکایی در انهدام آنها عاجز ماند، با دقت بسیار بالا، اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.