×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
اقدام سازمان انرژی اتمی در راستای رفع تحریم‌ها و تعقیب منافع ایران است

به گزارش اقتصاد کلان، سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بر اینکه بیانیه مشترک ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی مغایر قانون مجلس نیست؛ تصریح کرد: اقدام سازمان انرژی اتمی اجرای قانون مصوب مجلس برای رفع تحریم‌های ظالمانه و تعقیب منافع حداکثری ملت در این شرایط ویژه است.

 «غلامرضا نوری قزلجه» در واکنش به انتقادات برخی از نمایندگان از بیانیه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: بیانیه مشترک مورخ سوم بهمن ماه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران؛ مغایرت قابل اعتنایی ندارد و در تهیه این بیانیه به قانون مذکور اشاره و تاکید شده است.

وی با بیان اینکه این بیانیه در راستای هدف غایی همین قانون و برای تامین منافع ملی کشور است، اظهار کرد: تاکید بر نظارت پادمانی آژانس هیچ مغایرتی با قانون مصوب مجلس ندارد و در بیانیه به صراحت بر موضوع لغو همکاری‌های داوطلبانه هم که مدنظر قانون گذار بوده اشاره شده است.

نماینده مردم بستان آباد افزود: تفاوت بیانیه مشترک با قانون در ارائه اطلاعات ضبط شده سه ماه آتی در صورت برداشتن تحریم هاست که اگر اتفاقی نیفتد، اطلاعات مذکور هم تحویل آژانس نخواهد شد. بنابراین می‌توان گفت که این بیانیه در عین اجرای به موقع مصوبه مجلس، برای قطع همکارهای داوطلبانه با آژانس سعی دارد از هر فرصت و امکان احتمالی هم برای برداشتن تحریم ها و محدودیت‌های خلاف برجام بهره بگیرد.

نوری فزلجه تاکید کرد: به نظر من این اقدام سازمان انرژی اتمی در ضمن اجرای قانون مصوب کاملا در جهت تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه و تعقیب منافع حداکثری ملت شریف در این شرایط ویژه  قابل ارزیابی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.