×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
جوانان توانایی پرداخت اقساط تسهیلات مسکن را ندارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: جوانان توانایی پرداخت اقساط تسهیلات مسکن را ندارند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جوانان توانایی پرداخت اقساط وام مسکن را نداشته و باید اقساطی متناسب با توان مالی جامعه هدف در نظر گرفته شود.
علیرضا زندیان در بیجار با انتقاد از شیوه پرداخت و بازپرداخت وام‌های خرید مسکن اظهار داشت: اعلام پرداخت وام مسکن جوانان و وام ۴۸۰میلیون تومانی در هفته‌های اخیر به دلیل عدم تناسب اقساط آن با توان مالی جامعه هدف، واکنش‌ متقاضیان مسکن را به همراه داشت.
وی افزود: در این طرح علاوه بر سنگین بودن پرداخت اقساط ۶٫۵ الی ۸٫۵ میلیون تومانی، چندان کمکی هم به ارتقا قدرت خرید خانوار نمی‌کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بی‌تردید پرداخت تسهیلات ۴۸۰میلیون تومانی خرید مسکن، نمی‌تواند به کارگران و کارمندان کمک کند چراکه رقم اقساط آن گاهی از کل حقوق ماهانه آنان بیشتر است.
وی گفت: برای رفع نیاز مسکن طبقه متوسط و کم درآمد جامعه، پرداخت تسهیلات کلان با نرخ سود پایین و دوره بازپرداخت طولانی اثربخش خواهد بود اما به دلیل تورم بالا و کاهش ارزش پول ملی، بانک‌ها حاضر به پرداخت چنین تسهیلاتی نیستند.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان توانایی پرداخت اقساط وام مسکن را ندارند، تأکید کرد: اگر به دنبال افزایش قدرت خرید مردم در بازار مسکن هستیم باید ضمن مهار تورم، حداقل اقساطی متناسب با توان مالی جامعه هدف در نظر گرفته شود.
زندیان با تأکید بر اینکه باید وام‌های مسکن بیش‌تر به سمت تولید واحد‌های مسکونی سوق داده شود، یادآور شد: این رویکرد ضمن رونق اشتغال، موجب افزایش عرضه و کاهش قیمت مسکن شده و از طرفی تسهیلات در چرخه تولید هزینه می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.