×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
تامین زمین صنعتی در کردستان ضروری است
اقتصاد کلان

 

به گزارش اقتصاد کلان ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تامین زمین صنعتی در استان با توجه به اینکه کردستان به سمت صنعتی شدن سوق داده شده، امری ضروری است.

بختیار خلیقی امروز دوشنبه(۲۰ فروردین) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۵ طرح از این ۱۸ درصد با پیشرفت ۱۰۰ درصد در شهرستان های قروه و بیجار به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: همچنین اشتغالزایی طول زنجیره فولاد حدود ۶ هزار و ۲۲۱ نفر با سرمایه گذاری ۴۰۶ هزار میلیارد ریال است و با توجه به برنامه ریزی های لازم به سرانجام کامل می رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: مهمترین مشکل حوزه صنعت در حال حاضر، عدم تطابق تسهیلات پرداختی با نیاز واقعی واحدهای صنعتی است.

خلیقی عنوان کرد: همچنین تامین زمین صنعتی در استان با توجه به اینکه کردستان به سمت صنعتی شدن سوق داده شده، امری ضروری است و تقاضای هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید زمین صنعتی در شهرک های صنعتی شهرستان های سنندج، قروه، کامیاران و سقز را داشته ایم و انتظار می رود با تاکید وزیر در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی ادامه داد: در خصوص رونق تولید ۷۵ میلیارد تومان طرح در قالب ۱۰ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده که در سال ۱۴۰۲ نسبت به پرداخت آنها اقدام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در ۲ سال گذشته ۷۷ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگرداننده شد که ۳۷ مورد آن در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

خلیقی اظهار کرد: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید و مشارکت مردمی» نامگذاری شده، انتظار می رود با برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش تولید و اشتغال شاهد تحول چشمگیری در سال جاری باشیم.

اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.